|
ся, значи на комбито стоповете които са откъм купето светят по-слабо ако си включил фаровете и по-силно ако натиснеш спирачка... частта, която е на вратата на багажника е разделена на 2 - едната част (по-към номера) е светлината за мъгла, а по-външната е светлоотражател (не свети)...
за ключето - отвори си колонката на кормилото (отдолу има 3-4 болтчета) и виж кво е положението - принципно ще забележиш как трябва да работи изключването на мигачите - има едни чопчета по самия ключ и по оста на кормилото... а за късите и дългите мога да ти кажа как може да се реши проблема, че да стане почти като истинско - аз пробвах ама с неподходящо ключе (не издържа и върнах старото положение) - само че става въпрос за 405 моделите преди 92 година, на по-новите незнам как са буксите...
като извадиш ключа (отдолу 2 болтчета), отзад има 2 букси - една с 4 извода и 1 с 6 извода. По-голямата е за стоповете и мигачите, а по-малката за фаровете - значи намери коя клема от буксата е 12 волта, тази над нея е за габаритите, до нея от другата страна е за късите, а под нея (до захранването) е за дългите... ключа действа по следния начин - на изкл. положение не се подава ток никъде, като завъртиш веднъж - светват габаритите, втори път - късите, и оттам с прецъкване се изкл. късите и се пускат дългите... значи аз направих следната модификацийка и работи, само дето ключа трябва да е за 15 и повече ампера май (виж колко е консумацията на фаровете), щото този дето сложих беше от електронна апаратура няква и даде фира за 2-3 седмици :) ето и приблизителната схема на свързване:
БУКСА (малката)
_____
| C B |
| D A |
--------
където (по памет) А=12V, B=габарити, C=къси, D=дълги (ако подадеш 12 волта на B, C, D - светват)...
КЛЮЧЕ (допълнително) с 2 положения, аз пробвах с такожа дето е от вида:
натиска се тук -> |--|||||||||||||||| (в едното положение работи единия изход, в другото - другия)
ключето има 3 клеми (1 обща и по една за двете положения), ето ги:
______
| 1 3 2 | , където (1) е извод за положение 1, (3) - общ, (2) - положение 2
----------
Значи ел-връзките са следните:
от БУКСА изкарваш клеми C и D...
от КЛЮЧЕ пускаш по един кабел от 1, 2 и 3
вземаш 4 клеми (2 мъжки и 2 женски обарзно казано) и ги запояваш там където е необходимо... накрая трябва да получиш връзки към:
- един кабел от C отива в (3) - запоен за КЛЮЧЕ, а от другата страна запояваш клема и се мушка в C
- един кабел от D (с клема към куплунга, свободен от другата страна) - той се използва за "присветването" на дълги (Д1)
- един кабел от (1) - запоен за КЛЮЧЕ и свободен от другата страна (Д2)
* свободните краища на последните 2 кабела (Д1 и Д2) ги запояваш заедно в една клема и я свързваш към оригиналната дето е била мушната в D - това ти са дългите
- един кабел от (2) - запоен за КЛЮЧЕ - от другата страна запояваш клема и свързваш към оригиналната клема дето е била мушната в C - това са ти късите
тва е общо взето, и сега ако КЛЮЧЕ е в положение 1 - светят дългите, ако е в положение 2 - късите, а и "присветването" си работи...
Отделно, ако си достатъчно сръчен, въпросното КЛЮЧЕ можеш да го закрепиш ЗДРАВО вътре в колонката да не се вижда (има една метална планка с 2 дупки около кормилото), и да може да се превключва с "придърпване" на лостчето за фаровете - както си е оригинално. Аз успях да го направя и все още си стои, само дето ключето не работи вече :)))
И ВНИМАВАЙ - всичко тва изолирано добре, щото металната планка е МАСА, а по жиците тече 12 волта, т.е. късото ти е в кърпа вързано :)))
всички необходими части за тази операция излизат под 5 лева и няколко часа играчка, а оригиналния ключ е към 100-тина, направи си сметка :)
п.с. предполагам знаеш как да превключиш на дълги в сегашното положение - включваш на габарити, леко придърпваш към тебе и включваш къси - светват дългите... обратното става като включиш габарити и пак къси, ама без придърпване - малко неудобно, ама работи :)
Just a genius
|