|
Говорим си (поне аз това имах предвид) не за това дали в другите страни има пакети или няма, и дали може да се направи резервация повече време напред, а за това, че "българските агенции - режат ти главата само защото е Нова година".
Пък като влезе в човек в резервационната система (западна, с хотели от цял свят) и като погледне цените в периода декември - януари няма как да не види, че в дните около Нова година, ценичките са къде 2 пъти (някъде - и отгоре) по-високи от нормалните.
Ей го например едно бързо сравнение на цената на една и съща услуга, предлагана от немския TUI (една от най-големите фирми в Европа)
Spanien, Mallorca, Paguera
VALENTIN PAGUERA
03.11.2002 bis 10.11.2002
7 Tage Berlin-Tegel (TXL)
2 Pers. Doppelzimmer, WC, Halbpension
1. Pers. 319.00 EUR
2. Pers. 319.00 EUR
Gesamt: 638.00 EUR
Spanien, Mallorca, Paguera
Hotel Valentin Paguera
29.12.2002 bis 05.01.2003
7 Tage Berlin-Tegel (TXL) 2 Pers. Doppelzimmer, Halbpension
1. Pers. 517.00 EUR
2. Pers. 517.00 EUR
Gesamt: 1034.00 EUR
Цената на периода, включващ Нова година е близо двойно по-висока. И да ви дадат отстъпка за ранно записване, съотношението в цените пак ще се запази. Т.е., там, където сте видяли приемлива за Вас Новогодишна цена, в други периоди тя най-вероятно е още по-приемлива. И тази работа няма нищо общо с това дали е българска или друга агенция/хотел. Просто нещата опират до търсене и предлагане ...
А, м/у другото, една от причините българските агенции да не могат да дават някакви отстъпки при ранни записвания, е това, че (в нормалния случай) те изобщо не "дерат кожи", а, поради липсата на достатъчно платежоспособно търсене, са "изпилили" цената дотам, че просто няма накъде да слизат повече.
(Примерно, при едно нормално за Зап. Европа ниво от 10-15% комисионна за турагента, у нас се калкулира има-няма 4-5%)
Отделно си идват и фактори като това, че никоя от българските фирми не може и да си помисли да направи сериозна зимна програма за българи (2-3 чартъра + известен брой автобусни пътувания, организирани еднократно за Нова година със съвместни усилия на повече от 1 фирма, не се броят), защото сметката няма да излезе по никакъв начин (малко е платежоспособното търсене).
Зъ България пък е още по-трудно да Ви се предложи нещо без да нададете боен вик "Одраха ми кожата", защото не малко от нашенските хотелиери имат един много "професионален" подход: "Те това ми е цената, пък ти си слагай отгоре колкото искаш". При това положение, колкото и скромна да е агенцията в калкулиране на собствената си печалба, резултатът неизбежно е този, че цената й е по-висока от тази на място в хотела. Клиентът, естествено, вика "М***а ви кожодерска" ...
Редактирано от Areнт на 30.10.02 13:58.
|