Кефи ме формулировката на дъщеря ти и идеята, че творците се явяват такива следствие ученото в училище :)
За да не се разочарова, опитай се някак си да й обясниш, че училището е необходимото зло... няма да я направи творец, просто ще я научи какво е това "глина, пастел и компютър" . Училището дава основата - тази, скучната основа, без която няма да мине.
Баща ми ми обясняваше... горе-долу на тази възраст... "Ако искаш да правиш роботи като R2D2, трябва да учиш математика... Този замък, който чертаеш... за да не се срути, ще трябва да научиш малко математика, че и физика..."
И за да не е само математиката - художникът, при който ходих на консултация в 6-ти клас: "За да се научиш да рисуваш човешки тела, ще ти трябват малко познания по анатомия..."
В общи линии заради тях си давах зор да уча математика, биология, физика, че и всичко останало (в случай, че ми потрябва :))).
Училището по изобретяване трябва самата тя да си го изобрети, всичко останало е насила работа :)
Ако имаш възможност, осигури й материалите, които ти иска, за да осъществява идеите си. И не й обяснявай, че това няма смисъл. Без значение къща за кукли Барби ли ще прави от кашон и кибритени кутии или я е споходила идеята за автомат за чадъри еднократна употреба.
Противя се на идеята за специализирано училище или кръжоци на тази възраст, защото там те вкарват в някакъв калъп, дават ти някакви познания, но и ти отнемат онази уникалност, която вероятно е силната ти страна. Всички правят едно и също - това, което се преподава в училището (курса, кръжока).
Ако ти го правиш по различен начин... рядко се толерира.
Лично мнение, разбира се, но щом постиженията, медалите и състезанията не я вълнуват, значи едва ли ще се чувства добре в атмосфера, в която всеки се опитва да получи овациите на съучениците и учителите.
"Ако не си в състояние да събереш идеята си за филм на визитка, значи нямаш филм."
|