|
изход от всяка ситуация винаги има... Малкият проблем е, че не ни харесва винаги
Факт е, че авторката на темата така и не отговори на многократно зададените и въпроси защо всъщност учителката гони сина и. Каква точно е причината? Защото и най-неуравновесената учителка няма просто така, влизайки в час, да посочи някой ученик и да му каже да излезе...
Лично аз смятам, обаче, че не бива изкуствено да се поддържа авторитета на учителя - това е нещо, което той си създава сам с работата и поведението си. Нито пък да се хули във всички случаи, когато отрочето е санкционирано по някакъв начин. Абсурдно е да се твърди, както че винаги учителят е прав, така и, че винаги детенцето е ощетено. Всеки конкретен случай трябва да се осмисля поотделно, като винаги се държи на това, че учениците дължат уважително отношение към учителите, независимо дали последните са прави, или не. Това абсолютно не трябва да изключва възможността им да защитят по подобаващ начин своята гледна точка в конфликта и тя да не бъде отхвърляна априори, само защото са деца/младежи. Ама това е според мен и ако се случва, то е с пренебрежима честота...
Колкото до пропастта между гимназия и университет, понякога /но все по-често/ си мисля за това, че университетските корифеи не са виждали ученик в живота си и нямат идея за средното образование в България /в смисъл на учебни програми и тяхното съдържание/, както и че учителите в гимназиите никога не са и чували за изискванията на кандидатстудентските изпити... Самият факт, че болшинството университети отказват да приемат оценката от матурата /за задължителната става дума/ за валидна и за кандитатстване, ясно говори за недоверието между тези институции. Така да се каже, те искат сами да се уверят в знанията на учениците чрез своите изпити, тъй като очевидно са несигурни в компетентността на проверяващите учители... А това, че всеки университет си прави собствени изпити, примерно по математика и не признава оценката от изпит по същия предмет във друг ВУЗ? Дали е само въпрос на печелене на пари /нали вече всяко явяване се плаща/, или има и друга причина? Навремето се явявахме на един изпит по даден предмет и оценката важеше във всички вузове, които я изискват за балообразуване по съответна специалност.
Абе, въпроси много, а няма кой да им отговори...
Казваш за прогимназията - родителите да помагат вкъщи. Естествено е да помагат, ама и те не са енциклопедисти, а материята се усложнява с напредването на класовете... До някой клас е възможно, а после? И пак се стига до частните уроци... Става един омагьосан кръг, който е заложен откровено в цялата ни образователна система, в която реформите са като покрив на несъществуваща по обективни причини, постройка...
Който не разбира мълчанието ви, няма да разбере и думите ви.
|