|
Аз имам следното решение за описаното от теб...
Според мен децата трябва да се чете и обръща много внимание за разширяването на светогледа им преди 1ви клас! Както и на общата им организация, т.е. от 3-4 годишни да се учат да подреждат, но всичко трябва да е като игра. Така, като са първокласници, вече са подготвени за отговорностите.
Аз правя следното с моя син (вече 7 год, в клас равен на българския 1ви клас):
Купувам от години много книги (от България) за природата, животните, география, история и чета с него. Някои са с много сложни думи за него, които прочитам и заменям с по-подходящи, с други думи пък просто свиква и ги научава. Примерно, аз имам пръстен с кехлибар и той ми вика, че е малък фоцил и колко жалко за животинчето вътре...
Или пък, гледаме атласа и си говорим за различните страни и континенти, къде хората са бели, жълти, черни, т.н. В коя държава живеем, кой град, къде са баба и дядо, откъде са приятелите / съучениците му и т.н.
Също играем игри от типа: изброй 3 бозайника, 5 гръбначни животни и т.н. Или пък хващаме кутията с динозаврите и търсим по книжката, кой-какъв е.
Такива работи...смятам, че така му помагам, докато прекарваме време заедно и се забавляваме. Той пък свиква да ме пита за неща, които не разбира и учи.
От 3 години ходи на училище (при нас започват на 4). Не съм му помагала, освен ако не ме е питал. Не го бутам за нищо, само наблЮдавам и ако видя нещо гледам да коригирам, но без да се хващам да го изпитвам...Той засега е само на четене, писане, математика и малко религия. Смятам обаче, че като дойде времето за другите предмети, хич няма да му е трудно...
|