"...щом хонорара на Азис, за един концерт, е колкото...
годишната заплата на учител, за какво да си говоим?!"
Не е ли полицейска държава тази държава, в която полицаят получава повече пари от учителя?!
А каква е държавата, в която един певец (като Азис) събира по 2000 - 20 000 души на един стадион, а, много често, един учител се посещава от...
2 (двама) ученика?!
Има ли учител, чийто "рейтинг" (поне сред собствените му ученици)
е по - висок от рейтинга
на певеца Азис или на генерал Бойко Борисов - поотделно или - заедно?
За каква култура си говорим ...
"Учители и ученици не четат учебници!!!
Според проучване на ОИСР, България е на едно от последните места по четене с разбиране (!!!).
Учителите и учениците не четат учебници.
Това сочат резултатите от изследване на езиковата среда на обучение, представено от Емилия Евгениева от Катедрата по Методика в Софийския Университет.
Изследването е проведено през април и май 2004 от преподаватели в Алма Матер, пише в-к "Новинар".
Анкетирани са 290 учители от цялата страна и още 416 ученици в XI и XII клас от София, Разград и Благоевград.
Учебниците са неразбираеми, твърдят 20% от анкетираните.
Те определят като най-лоши помагалата по биология, химия, физика, география, а най-необходими учебниците по литература.
Децата са принудени да учат по литература, заради изпитите след VII клас и заради матурите, обясни Евгениева.
6% от учителите не четат учебници, за да подготвят часовете си.
10% от учениците пък не отварят нито учебник, нито книга, а 20% го правят, но само понякога.
Вместо това набират информация чрез интернет, вестниците и телевизията. Децата не виждат смисъл да учат български, те искат да знаят чужди езици, сочи изследването.
Едва два часа дневно отделят и педагози, и ученици за подготовка за училище.
Децата не могат да работят с текст, не го разбират, той не им е интересен, категорични са авторите на изследването.
Според проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), огласено преди около месец, България е на едно от последните места по четене с разбиране.
40% от учениците на 14 г. са на най-ниското ниво и под него.
Това значи, че те не могат да разберат и да анализират текст, а усвояват само елементарни изречения.
На най-високото ниво са едва 2% от българските ученици.
Те боравят свободно с големи и сложни текстове.
По-зле от България са само девет държави като Перу, Албания, Тайланд, Аржентина...
Междувременно, стана ясно, че нивото на учениците по литература ще бъде проверявано с тестове, в края на I, IV и VIII клас.
Това пък обяви Красимира Александрова, главен експерт в МОН.
Оценките няма да се вписват в бележниците. "
_______________________________
Imperare sibi maximum imperium est.
Редактирано от lSTORlK на 03.06.04 00:50.
|