Освен изброените от теб атрибути, Загрей се появява с кантарос, тирс, пантера.
Когато говорим за митично-религиозните персонажи, трябва да се знае, че те евоюлират и се променят. Затова, Загрей в периода на Тракия е един(известен е от 6 в.пр.н.е.), докато в Римският период е вече улегнало божество, известен като Либер Патер. При всички случаи, основните му функции са свързани с вегетацията, плодородието и виното. По правило древните божества са доста по- първични, груби, страшни, това се свързва с непознаваемостта на природните явления. В по- късен етап чертите им се изглаждат, добиват нови функции и се преливат със съседните персонажи от другите народи.
Тракия, Гърция и други области на Древният Свят са органично свързани и е неразумно да се създава разделение, което някога не е съществувало, особенно по нашите земи. Затова не може да се каже, първичният Дионис(Загрей), дали е дошъл от Гърците или обратното, те го взимат от Траките. Смятам, че това няма значение, предвид тези тесни органични връзки. В един по- късен етап към Дионис се преливат божествата с космически характер, олицетоворяващи зараждащата се природа, вегетацията. Затова и имаме общи черти между Дионис, Загрей, Трако-фригийският Сабазии...
Куклите ги свързват с разкъсването на Бога, който впоследствие ще събере тялото си. Някои такива тълкувания са доста съвременна интерпретация, взета от фолклора, което не е много сигурно , дали е било така. Но нещата са приети в научно обръщение и вече е късно да се направи каквото и да било. Да бъдат опровергани е равнозначно на безкрайна научна работа...
Можеш да прочетеш книгата на Фол - "Дионис и Загрей" в два тома. Маразов също е писал, но те са на висок стил.
|