Здравей, imprint,
Радвам се, че се включваш в нашия дълъг и чисто мъжки стил на безкрайно писане и дъвкане, при това го правиш по начин, че да те разбера. Благодаря ти за усилието! Ще вмъкна една скоба - жените, понеже живеят в мъжки свят, в много по-голяма степен владеят мъжките елементи като логика и говоренето, отколкото мъжете владеят женските елементи като интуиция и безмълвие. За жалост комуникацията тук не може да бъде посредством мълчание, така че не мога да упражнявам споменатите женски елементи.
Но да се надяваме, че някои осъзнавания могат да бъдат вербализирани.
По същество.
Молбата ми тук беше да говорим от личен опит, а не на основата на предразсъдъци точно, защото по този начин можем да се докоснем до нещо автентично.
Въпросът ми е как човек може да надскочи образа на любовта, чийто продукт е цялостното негово възприемане на Любовта?
Миро казва чрез усещания. Аз му казвам, че и усещанията могат да се моделират, при това човек без да си дава съзнателна сметка за това. Така че усещането не е критерий. Личния опит, следствие на заучени усещания също не е критерий, уви.
обаче просто има един аспект на разглеждане на нещата, който се нарича феноменология, идва от философията и изследва нещата в тяхното пораждане. Т.е. микрокосмоса на нещата. Миро явно изследва пораждането на феномена точно в перспектива микрокосмос, ако разбираш какво имам предвид. И тук гледните ви точки не се засичат просто защото говорите различни езици - единия изследва социалния аспект, а другия - феноменологичния.
Феноменологичния подход ми е известен, изучавал съм го в няколко различни дисциплини. Проблемът с едно изследване или по-скоро наблюдение винаги си остава, доколко изводите базирани на феномена са валидни.
Аз пак ще повторя - западния човек (нека го вземем за отправна точка, защото всички сме възпитани в духа на тази култура), или по скоро личността на западния човек е продукт на определен тип социализация, в която централна роля играе Любовта. Забележи, че не правя разлика между голяма и малка любов, защото според мен моделът е един и същ, като разликите са във отделните вариации. Но основата си остава обща.
Сега да излезна от академичния изказ, който макар и точен е доста сух. И ти и иаз, а и всеки човек е научен какво е Любов. Как тогава може да изследва Любовта, ако човек е движен от насадени от детството модели на поведение а.к.а редразсъдъци? Човек не е отделен от социалния си аспект/възпитанието/, който е водещ и според мен е неправилно че отделяш феноменологията от социалното.
липсата на избор също е избор
За да има избор, трябва да има поне две алтернативи. Когато няма алтернативи, си е сляпо следване, особено ако човек не съзнава, че няма избор.
относно децата, отгледани от природата
Има материали по темата. Намери нещо и прочети, стига да не е за Маугли. Отговорът на въпросът ти е - тези деца не само не изпитват Любов, такава каквато изпитва един социализиран, цивилизован човек, но са дотолкова различни във своето възприятие, че не могат да се приспособят към елементарни и обикновени действия като ядене с прибори, носене на дрехи, спане на легло и т.н. Те умират, неспособни да се променят според насилствено налагания им социален модел. При това колкото са по-големи, толкова са по неспособни да се социализират и толкова по-бързо умират.
по повод него искам просто да ти кажа, че ако имаш друга гледна точка - например, че твоята работа е ти да даваш, а пък от другата страна да става каквото ще - също ще бъдеш прав. както ти казваш и аз съм абсолютно съгласна с теб, става дума за ценности и личен избор.
Да, теорията ми е ясна. Практиката обаче показва друго. Всеки иска нещо в замяна на даването - така сме научени - благодарност, признателност, вътрешен комфорт, а ако не ги получава, тогава съжаление, самосъжаление и т.н.
За да го има това, което ти казваш, и теорията за истинската и чиста любов казват, трябва човек да няма Его. Уви, в самата Любов няма ни най-малък намек за това какво е Егото и как човек да се справи с него. Не познавам хора без Его.
Каква е любовта на човек с Его? - Егоистична!
Салют и на теб, ще се радвам да поговорим за чакрите-макрите. Темата е интересна, особено ако е намесен личен опит.
___________
|