Традиционно стои въпросът за произхода на света,той е постоянен и универсален.Такова изследване е присъщо на човека(а какво казва даоизма по този въпрос, вероятно го НЕГЛИЖИРА, а ако е така той (даоизма ) и следовниците му са обречени на ИНТЕЛЕКТУАЛНА и по важното-МЕТАФИЗИЧНА НАПРЕГНАТОСТ,БЛОКАЖ,а тава ,предполагам противоречи на висши даоистки постановки, ти ще кажеш.Този въпрос (за произхода) е обвързан с Бога.
ИМА ,има значение дали има Бог или не и дали се вярва в това-ключовата дума (и състояние-т.е. нещо, което трябва да касае даоистите) е БЛАГОДАТ. Ще цитирам Тома Аквински(без да съм католик, нямам и богословско образование):"Вярата (в Бога) е акт на разума,който приема божествената истина по повеля на волята ,движена от Бога посредством БЛАГОДАТТА".Може да се направят пояснения за Благодатта,но ще е много трудоемко в момента ,а и представи си ,ако например ти трябваше да водиш разговор с някой,който не знае нищо или съвсем малко за даоизъм,Мантак Чиа и т. н.( а аз си позволявам да кажа ,че имам известна осведоменост по тези въпроси, а може би ти знаеш по християнски и други въпроси ,повече отколкото предполагам-сигурно е така).
Значението за тава дали има Бог и съответно да се вярва в него е огромно и защото от него пряко зависи възможността човек да се СПАСИ ВЪВ ВЕЧНОСТТА, ПРЕД КОЕТО ДАОИСТКИТЕ ПОСТАНОВКИ бледнеят с тяхната неопределеност и нисък, според мен, летеж(вж. напр.т.3 от седмата формула в една от книгите на М.Ч.), и със съмнителните опити да трансформират Похотта(Кама в индуизма и в Бхагавадгита:"воювай с Кама,о,Мощноръки,-врагът ти в битката е желанието(Кама)"Бх.3:43(когато то противоречи на върховната правда,а когато не противоречи ,тогава сетивното наслаждение ,вкл. и сексуалното,може да получи удоволетворение и това ще бъде един допустим жертвен акт- интерпретацията е моя ,на базата, в случая, на поемата).Вече бих могъл да продължа (доколкото бих могъл да се справя)с прехода към по конкретни въпроси за сексуалността и другите неща ,включително и главно от християнски позиции, ако съм успял да те заинтригувам , но това друг път.
|