Преводачката не я познавам, но срещата с издателя, когото цитирах (и чието мнение предполагам ще ти е по-интересно) е лесна. Отиди на и виж там за К.Т. (той е модерато в раздела за Ушу). Може да се регистрираш там и му изпрати бележка с това, което ти казах. Имай предвид, обаче, че и той, и останалите не са практикували тези неща, за които говорим сега. Но пък може да прочетеш друго инетресно от него - наскоро имаше там и една тема за приликите и разликите между Бутащи ръце (тай чи) и Лепкави ръце (уин чун) и той написа направи едно интересно обобщение
Нямам предвид да се занимаваш с много различни методи, а да видиш многото аспекти на Даоската алхимия, за която говорим, както и частния случай за трансформирането на възпроизвеждащата енергия.
Ще цитирам нещо, което ти цитира от Джао Бичън "Относно алхимичният елемент:ако ученикът го трупа подсъзнателно, това ще е вроден микрокосмически елемент, но ако той го прави умишлено, този елемент ще бъде илюзорен и ще доведе само до провал". Какво значи това на практика? Че, ако се надяваш само с практикуване в часа дзи (както и останалите часа) на нещата, за които говориш да предотвратиш изтичането на семенна течност, няма да успееш!
Което не значи ни най-малко да не практикуваш, но просто това е само ЧАСТ от нещата. Казвам ти го, защото съм опитвал точно същите неща по точно същата книга с точно същата цел в продължение на много време. Е, аз добавях и други даоски практики, но така или иначе ефектът беше точно както и ти го споделяш.
Така, че въпросните практики, макар и чудесни, са само ЯН частта на алхимическия процес. А като липсва ИН частта, която води именно до ПОДСЪЗНАТЕЛНОТО натрупване, нещата не са балансирани.
Не знам дали си чувал за дао (пак и друг тип) монаси, които даже са стигали до крайност да се опитват въобще да не заспиват за да не им излезе семената течност докато са несъзнателни в съня? Или пък за такива, които ги е било страх да докоснат жена, защото е можело да се получи същото. Разбираш ли, чудесно е да се практикуват даоските алхимични практики ежедневно и аз най-горещо го препоръчвам на всички, но ако практикувано стане маниакално с цел непременно да не се загуби семенна течност, нещата са далеч от баланса.
Смисълът на практиките е да научат възпроизвеждащата енергия САМА да ходи, където трябва. Това не става нито за ден, нито за година, защото противоположното е заложено в самата несъзнателна същност на човек. И за това целият култивациония процес е бавен и дълъг. Трябва да се стигне дълбоко до всичките корени ...
Но забележи сега нещо много важно. Целта не е да се стигне до никакво загубване на семенна течност или до брахмачария (както питаше в една тема в Йога Nov). Целта, както знаеш добре, е Пътя! И ако питаш за моето мнение, премести ударението от това да не губиш енергия, в това да я ИЗУЧИШ.
Първото нещо, продължавайки да практикуваш, ПРИЕМИ, че ще и ГУБИШ енергия. Защото това ще те научи на нещо. Ще те накара да видиш целия процес от различни гледни точки ...
Ще ти дам един пример, който не съм го виждал нито у Джао Бичън, нито у Мантак Чия, нито у Ошо. Когато един мъж не е практикувал практиките, за които говорим или пък не е много съзнателен, е много лесно да приеме еякулацията. Даже ще й се кефи. 99% от нашите колеги по пол са така. Обаче, като обърнеш внимание и медитираш над целия процес, вижда как с излизането на семенната течност излиза и енергията, която иначе те води до най-дълбоките състояния при медитация. И човек заема, точно противоположната на приемането позиция. Даже външно да приема, вътрешно подсъзнателно се БОРИ. И именно самото борене и неприемане му пречи да дойде близо до целия процес и да го опознае. И предизвикателството е въпреки, че знаеш, че с еякулацията ти излиза енергията, да го приемеш ЦЯЛОСТНО, когато това настъпва неминуемо. И в този момент ще видиш много интересни неща в себе си (за това отделно ще говорим)...
Друг подход. Забелязал съм, че култивирането на сексуалната енергия сам е доста по-различно от това с жена. В смисъл, даже правейки едни и същи практики в двата случая, които се наричат обикновено Десния път в Дао или Бяла Тантра при първия случай, и Левия път в Тао или Червена Тантра при втория. Колкото и да култивирам по методи аналогични на тези на Джао Бичън и въпреки, че усещам ясно как сексуалната енергия се трансформира и води до липса на сексуални нужда, забелязвам едно фино небалансиране ... Има повече ЯН елемент в дълбочина ... Докато самото дълбоко обуване с жена, даже без еякулация, води до естествено балансиране с нейния ИН елемент. Спомням си, че Ошо се смееше някъде на Ганди, че спал в едно легло с голата си племенница за да абсорбира нейния ИН елемент. Обаче на практика се получава точно така и съм го забеляза съвсем отчетливо.
И за това, ако мога да си позволя да ти дам съвет, пробвай даоските практики с жена. Ще ти се отвори една цяла нова вселена, която си е била в теб самия досега и която е част от корените, за които говорех по-горе. Не казвам, че всичкото това е лесно, но ти имаш достатъчно опит в медитацията и поне моят опит показва, че си заслужава Естествено, правейки разните сексуални медитации с жена имай предвид, че има смисъл да го правиш с жена, с която имате относително дълбоко контакт на различни нива. Казвам го, защото виждам доста случаи, където хора навлизат в съответните неща водени именно от сексуалния елемент. В това няма нищо лошо, обаче процесът ще е крайно ЧАСТИЧЕН. Нали разбираш, че няма само да сливате и балансирате енергиите си, а и нещата далеч отвъд тях. И ако искаш, може да отвориш тук една отделна тема за това и ще дискутираме заедно и с останалите хора с опит.
Иначе отделно пък може да продължим практическата дискусията по Джао Бичън, която ми е много интересна. Когато ти говорех за твоя подход, нямах предвид дали ме уважаваш или не, а това че от 1-2 години говориш за твоите практики с Джао Бичън, но почти никога не говориш конкретно за различните практични аспекти (примерно както го направи сега и ако не се лъже още веднъж преди повече от година). А има смисъл всеки дребен детайл да се види от различни страни – точно както говорех по-горе за положението на ръцете (мудрите) при медитация. Чудесно би било всеки с опит да сподели разликата при различни положения. И след това същото и за позицията на тялото (примерно, седнал с кръстосани крака, седнал на стол, прав, елгнал и т.н.) различните дихателни техники, различните визуализации, влиянието на правене при различни времеви и климатични условия и т.н. и т.н. Това е смисълът тук да се споделя различен ПРАКТИЧЕН опит, защото нещата са толкова комплексни, че сам човек трудно може всичко да е опитал и да знае априори, кое би му харесало. И след това всеки може да пробва и да си прецени сам как е при него.

|