Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:35 25.11.20 
Клубове / Техника / Автомобили / Opel Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Какво да правя със стария Опел?
Автор Naturalist (татко+)
Публикувано04.04.15 16:04  



Здравейте!
Опитвам се да реша сложна дилема и ще ви помоля за съвет. Имам един Опел Кадет 1.3, който е на 26 години, карам го от 15. Няма място в България да не сме ходили с него, с палатките и спалните чували. С него си карам дървата от гората за зимата, с него карам пръст и тор за градината, всеки ден се ползва, въобще кола за всичко е. Имал съм 7 коли досега, Вартбург, Рено 14, Pontiаc Sunbird, Oldsmobile Delta Royal, Опел, (за който дадох 1400 лв.), (купен от автокъща за 6500 лв.). От всичките изброени, единствено само Опела и Вартбурга не са ме предали. Всичко друго беше ремонти, ремонти, харчове докато накрая ми писне - реното счупи скорстна кутия, Субаруто изрони шлици на задното колело, скъса жила, изгори ел. инсталация плюс още купища проблеми, Нисана издуха 3 пъти гарнитурата на главата, после се скапаха автоматичните диференциали, съединителя на охладителната перка, климатика протече, скапа се EGR клапата (отне ми месец докато открия, че проблем е в нея) и още какво ли не. Японските коли се оказаха най-калпавите и с 4-10 пъти по-скъпи части!

Както и да е. Въпросът е, че верният стар Опел наистина се поочука с годините, картера му е целият вдлъбнат от "хубави" пътища из България, има доста изгнили дупки, отдолу, което вече искат сериозно кърпене, та взех да си мисля какво да правя. От една страна, той никога не ме е предавал и дори сега, над 200 хиляди км. харчи 7.2/100 газ. Разбира се, правя му рутинните смени на лагери, накрайници, кормилни рейки, ремъци, спирачни маркучи, мазане на ръждите и др. но това е лесно, ремонитрам го сам, а частите са на смешни цени. Има един прост карбуратор, от който се ползва само дроселовата клапа (тя е на газ). Няма хидравлики, инжекциони, компютри, датчици, сензори. Изключително лесен за откриване на проблемите и за ремонти, дори двигателя сам съм разглобявал и сглобявал без проблем. От друга страна, каквото и ново вече да купя ще е с инжекцион и компютър, което вече прави сложни откриването на проблеми и ремонт в домашни условия. А не си правя илюзия, че ще мине без ремонти - опитът ми с предишните го показва.

Казват - най-хубавата кола е новата кола и съм съгласен с това. Но пари за нова няма. Да си призная дори за 10 годишна нямам пари. Ясно ми е, че под 2000 лв. не може да се говори за читава машина, а и още ми държи влага от Нисана - 6500 лв. дадох плюс още 1500 за ремонти и , докато накрая осъзнах, че карам черна дупка, а не кола Подарих го за 2000 лв. с повреден двигател.

Тук е дилемата - да продължавам да поддържам стария 26 годишен Опел или отново да рискувам да търся друга кола, с 1000 лв. капитал? За 500 лв. мога да му направя почти основен ремонт, а и по опела няма неоправяеми неща, но все по-трудно се намират части за него.



С верният Опел на път.

Редактирано от Naturalist на 04.04.15 16:16.



Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2020 Dir.bg Всички права запазени.