|
Тема |
Само че... [re: ecotronic] |
|
Автор | вeчe (Нерегистриран) | |
Публикувано | 20.12.10 12:20 |
|
|
Ако се разглежда двигателят изолиран от останалия свят, си абсолютно прав.
Обаче колата не е само двигател. Енергията за преодоляване на челното съпротивление и за преодоляване на триенето се увеличава на 4-та степен с увеличаване на скоростта. Т.е. с една и съща кола по един и същ път, за да се движиш с 60км/ч ти трябва мощност примерно Х киловата, а за да се движиш с 120км/ч вече ти трябва 8*Х киловата. Тази нарастнала потребност на мощност не може да се компенсира от повишаването на въртящия момент, без увеличаване на разхода.
Така, че ако караш с 60км/ч на пета на 1000-1200мин-1, ще си доста по-икономичен от случая ако караш на пета със 120-130км/ч на 2500-3000мин-1 и където е максимумът на въртящия момент на конвенционална бензинка. Сам по-себе си двигателят ще е с по-голямо КПД, но призведената мощност ще отива за "разбутване" на въздуха и за загряване на асфалта.
|
| |
|
|
|