|
Понеже от дизели Исузу имам наблюдения от други автомобили с по-големи мотори, няма да говоря за тях...
Имам Опел с немски турбодизел от 2007г., когато го взех в полуразглобено състояние от автокъща. Турбото му беше заедно с дюзите в багажника незнайно защо, последва сглобяване и запали веднага. Още като се качихме трима човека с общо тегло 300кг, ми направи впечатление, че е доста тромавичка. Уж по книга е 68 коня, обаче тези коне се появяват едва над 2200об/мин. За разхода мога да кажа следното - градско зимно 7,5/100, през лятото 6,5; извънградско зимно 5,5/100, лятно 5. Всеки си има стил на каране, затова не претендирам за представителност - който иска да разбере неговия разход, да си направи собствена статистика. Досега съм минал над 50х км и все още не съм сменил горивния филтър, което считам за сериозен пропуск, но смятам тази седмица да намеря време да го направя, заедно със смяната на маслото. Смяната на ролките и зъбния ремък е около 200лв, в зависимост от майстора и цената на труда му.
Сега за чисто практическата страна на нещата...
С тази кола можеш да караш всякак, в смисъл че може дори да изпреварваш камиони по нанагорнище, но предварително трябва да прецениш множество фактори, най-вече относителната скорост. Да, някои ще кажат, че този двигател спокойно може да се развърти до 5000об., но едва ли е полезно за него да го правиш непрекъснато. Ако обаче в колата има 5 човека и багаж, препоръката ми е в никакъв случай, ама наистина в никакъв случай да не се правите на състезатели - няма да ви стигне мощността за това. Карате си в потока коли, поддържате скоростта, като само при поне два километра чисто равно пространство може да изпреварите на 5-та скорост, вдигайки 130км/час. Всичко останало е неразумно и не го препоръчвам.
Сега за турбото...
Миналага година колата стоя 45 дни, като през това време търсих най-различни варианти да ми ремонтират турбото. Както такива коли ги има уж с купища на моргите, оказа се че или нямат изобщо с такива дизели или на тях турбото им също не става за нищо. За капак ми искат 400лв за скапано турбо, което после ремонта му ще излезе поне още толкова като минимум. Като ми омръзна да крънкам кола назаем от приятели, заръчах си едно рециклирано за 1150лв и се свърши. Сега съм изминал 20х. км с него и онзи ден махнах маркуча да видя как е оста му - ами стегната си е, няма хлабини, явно не е зле. Лично за мен този двигател е слаб и след като турбото му вдига само с 8 коня мощността, в сравнение с модела без турбо, не може и да се форсира повече.
Извода съм си го направил практически на първата седмица, след като подкарах тази кола и той е: Никога не си купувайте дизелова кола от такъв клас, освен ако сте някой с железни нерви или фирмаджия, на който ще му я кара някой нямащ право на избор наемен шофьор!
Не сме хора за един ден!
|