|
Здравей колега !
Аз карам същата Вектра като твоята. Преди 3 год. и сложих газова уредба /Landi Renzo/ Колицата се държи добре с тази уредба. Но от начало когато ми я монтираха и пуснаха в експлоатация имах известни проблеми с газовата. Важно е каква плочка ще сложиш , тоест преди дебитомера. Отначало размера на отвора ми беше 34мм. / измерва се вътрешния отвор/ Когато я форсираш, ускорява добре, но разхода на газ е по- голям. С много опити, и подбирания на разни плочки като размери и модификации съм постигнал най-оптимален разход и същевременно добро ускоряване. Тънкостта се свежда до вътрешния размер на самата плочка. Сложил съм плочка с размер 37 мм и с много ситни дупки. С тая плочка колата се справя и лете, и зима, съотношение ускорение, разход, работа на двигателя е най- добре с този размер. Всичко се свежда да влиза по-вече въздух към двигателя, за да диша добре. Някои препоръчват и по-голям размер, но тогава се получава едно придръпване при натискане рязко на газта. След дебитомера задължително слагаш предпазна клапа, но с по-голям отвор на самата клапа. Слагал съм и с по-малък отвор, но тогава когато форсираш двигателя рязко, чуваш как клапата чука / не е препоръчително постоянно да ти чука предпазната клапа. Компа ти е Motronic ML 4.1 тоест трябва да се монтира допълнително електроника, която да ти изключи дюзите когато си на газ. Аз съм го направил по елементарния начин , който работи безупречно. Монтирал съм едно реле с четири контакта. Всеки контакт си командва по едно съпротивление 68 ома 1 W. Някои майстори слагат само по едно съпротивление за всичките дюзи но не се получава добре. Пробвал съм го, и затова съм монтирал 4 броя съпротивления , всяко за всяка дюза. Когато е само едно съпротивлени, при много високи обороти и при загрял двигател, има опасност някоя дюза да се включи / да впръсне бензин / Тогава започваш да се чудиш, абе защо така потреперва този двигател от време на време. Имал съм ядове с това. Бая майстори не знаят тази тънкост, а то се получава не винаги, и тогава хем бенз, хем газ, но в някой цилиндър. Майсторите казват, не ти трябва симулатор за ламда сондата , защото компа ти не трупал грешки. Не е точно така. Този Мотроник все пак си трупа грешки. Добре да се монтира и симулатор за ламда сондата. Дотук всичко добре, лъжем копма, че всичко е ОК и караме. В процес на експлоатация разбрах, че трябва да се монтира и аванс процесор. Тази електроника измества ъгъла на изпреварването с няколко градуса.Когато се кара без аванс процесор, колата по- бързо загрява, / газта е по- калорична/ затова е и честата смяна на гарнитури. Има и една същественна част. Когато се кара на газ, без аванс процесор, ламда сондата загрява с около 100*С по- вече, тоест изгорелите газове с по- висока темп. Ламда сондата е изчислена да има един запас от темп. но ние го грабваме този аванс ,когато сме на газ. Като цяло животът и се скъсява като загрява по-вече. Карал съм и други коли, но този двигател C20NE e направо/ железен/ . Вадил съм му душицата до края,/ големи горещини и големи обороти/ и съм очарован от издръжливостта му.
Така, че колега зависи каква уредба ще си слагаш, и кои майстори ще ти правят всичко. И още един съвет, избери си изпарител който има метална преграда между, водата и газта. За Вектрата не и понася гумената мембрана.
|