|
|
| Тема |
Re: За ламбда сонда [re: imitev] |
|
| Автор |
Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.) |
|
| Публикувано | 03.05.07 20:51 |
|
|
|
Точно така с дигиталния не става, той усреднява с кондензатор за DC измерване и после мери. Значи в опел книжката ми пише 450mV нормална стойност, в Autodata (последната) има два теста единия на студен двиг. разкача се куплунга, дава се контакт и се мери за напрежение от ЕКУ-то 0,35-0,55V и друг на загрят двигател без разкачане на буксата, колебания от 0,04V до 1V, последния го направих преди малко. Забодох една тънка жичка в буксата на загасен двиг. за измерването. Мерих със стрелкови и дигитален, на дигиталния не може да се вярва. Загрята беше до включване на перката. Резултата е
- на idle 300mV+/-50mV
- форсиране от вилката, пада около 0V, при падането на оборотите до idle стрелката мърдаше до 0,5V с трептения в края.
(дигиталния кове на 250-270mV и не лови колебанията)
Дори при едно от форсиранията, като паднаха оборотите колата загасна, но не ми се гледаше за евентулано излязла грешка, сигурно пак е гр.13 или 44.
Утре сутринтта ще тествам на студен двигател теста, но май осцилоскоп няма да ми трябва с тия измерени стойности, далече от единия волт. Допускам че инертността на стрелката може да не лови 10-20% от пиковете на импулсите, но пак е извън норма.
PS: За колегата Pat66, аз като я взех извънградско до Пловдив по магистралата - 9л/100km. Вярно че я разпилих до 185км/ч, но все пак си беше в множко. Вероятно ауспуджийте са откачали акум. защото разхода расте докато се нормализира на борд компа сега е на 9,5л/100км градско (почти спортно каране+задръствания )
PS1: За колегата Beg, на всички инжекционни опел двигатели СО и обороти не подлежат на ръчна манипулация. Оборотите са от 750 до 990об./мин. в зависимост от точния двиг., СО=0,4%vol. (за всички двиг.)
PS2: Някой да знае някъде в София оригинална bosch ламбда, на дистрибуторска цена или поне близка цена за C18NZ ?Редактирано от Astra1.8iGT на 03.05.07 21:27.
| |
| |
|
|
|