|
|
| Тема |
Re: За ламбда сонда [re: dido] |
|
| Автор | BEG (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 03.05.07 11:30 |
|
|
|
Може би това което ще напиша е ясно за повечето от вас но все пак, може да помогне на някой. Ламбда сондата се включва над 300 градуса т.е. когато загрее. При нормална работа сондата дава сигнал от 60 миливолта до 1000 миливолта(тоест 1 волт). Сигнала прескача постоянно от бедна към богата, като стехиометричното отношение или Ламбда=1 се постига някъде към 540 миливолта. Това е т.нар. ламбда-прозорец. С времето той се стеснява и стойностите стават примерно 200 миливолта - 800 миливолта. Когато ламда-сондата започне да дава константен сигнал или сигнала прескача в мноого тесни граници значи си е отишла. Можеш и сам да я пробваш. Взимаш един дигитален мултицет и разкачаш ламбдата. Единия полюс на мултицета свързваш към маса другия към сигналния кабел на въпросната сонда. Включваш на скалата миливолт mV и мериш. Ако видиш добре презкачащ сигнал значи нещата са наред. Ако да речем ти показва 800 миливолта значи или сместа в момента ти е богата или ламбдата си е заминала. Обикновено при автомобили при които има възможност за регулиране на СО след завъртане на съответния винт сигнала на ламбда сондата ще започне да се променя и ако например ти е давала сигнал 800 миливолта се стремиш като въртиш регулировъчния винт да докараш сигнала на ламбдата да подскача като средната стойност е около 540 миливолта.
Дано да съм бил полезен. Чао!
| |
| |
|
|
|