|
|
| Тема |
Re: За ламбда сонда [re: javor_k] |
|
| Автор |
Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.) |
|
| Публикувано | 02.05.07 23:01 |
|
|
|
Хм да, не го споменах, но се почна така. Преди около 3г. катализатора ми изглеждаше зле и го смених с тръба, като сменях задно гърне. След няколко месеца време, един ден разхода на борд компа скочи от 11л на 13/14л градско (+ грешка 44 ако помня добре), след седмица направих диагностика в Булвария(Люлин) и там мериха СО на изходящите газове и диагностика каза че стойността е много зле т.е. ламбдата като тръгвала да заминава показвала бедна смес ЕКУ-то преобогатявало и така съм карал с преобогатена смес - той препоръча смяната на ламбдата, смених я преди год. и половина с "косерска". Преди няколко месеца се почна с грешка 44 (бедна смес), от тогава смених капачка и палец, (свещи и кабели са що годе нови), мерих дебит бенз. помпа 2л/мин. което е перфектно, чистих МПХ, открих пукнатина в маркуча към МАР и го оправих, чистих дроселова клапа с WD40, мерих цокъла и релето за бенз. помпа, мерил съм някой датчици в норма са.
Грешка 13 се появи след като се реших да сложа на раздръканото средно гърне ново, както и резонаторно "аспо", но и разхода падна с над литър на 9л/100км градско. Също смених гарнитура и болтовете от двуцевката към колекторните тръби, но идиотите от сервиза са напляскали на гарнитурата и болтовете някакъв бял силикон точно където темп. става над 900С и сега го чакам да изпуши от там. (въобще в сервиз "Аспо" на червено знаме не ходете за 60лв (1-2 часа) труд си оставиха ръцете и с лошо наставяне към задното гърне).
PS: За напред мисля да меря налягане на бенз. помпа към инжецията, да проверявам регулатора за налягането на бензина и да направя някакъв тест за EGR-a. Ламбдата ми се иска да я тествам при някой с осцилоскоп преди да я сменя отново, защото с този нисък разход вероятно си работи.Редактирано от Astra1.8iGT на 02.05.07 23:15.
| |
| |
|
|
|