|
Аз карам точно Вектра Б 1.8 115 к.с., но при мен градското е около 30-40 процента. Не икономисвам гориво (никак даже) и разхода ми е 8.5 точно и постоянно. При повече градско обаче веднага скача, и обратно.
За двигателите - 4 популярни бензинови и три дизела, поне според Хайнс книгата:
X16XEL - 16 клапанов пълен инжекцион от средата на 90-те, 100 к.с., набеден
че яде масло (някои екземпляри направо го пият, други са ОК - виж форума). което за това купе в града става, а и данъкът е по-нисък с около 100 лв.
Х18ХЕ и Х18ХЕ1 са по 115 к.с., от същото поколение, по-рядко има проблеми с маслото, но пък стъпковия двигател е малко калпав. Доста по-добър избор за Вектра, според мен, като риск от калпав двигател при покупка на старо и динамика
има и Х20ХЕ, 136 к.с. ако помня добре, много подобен на този 1,8, но по-мощен. Еи такъв бих искал да карам, ако ще е Вектра на 10 години. Има стадартен тракшън контрол и естествено харчи повече
Внимание!!!
и трите изброени бензинови двигатели не стават за обикновена газова уредба, освен ако не искаш да се абонираш за постоянни проблеми, ужасна динамика и висок разход. Казват, че газов инжекцион решава въпроса, но това се мажду 1000 и 2000 лв отгоре
има един мдоказал себе си мотор 1,6 около 75 к.с. (тука може и да бъркам), старо поколение моно инжекция. Такива са окей такситата. Идеален за най-обикновена газова уредба и много здрав и крайно неподходящ според мен за Вектра, освен при много пенсионерски стил на каране.
Дизелите няма да ги изреждам подробно, важно е само че има 1,7 ТД обикновен, от старото поколение, и 2.0 в два варианта които са дизелов инжекцион. 1,7 е по-евтин и обикновен, харчи повече и не е супер мощен. 2,0 единият вариант е 100 к.с. и това мисля си е оптималната Вектра. Защото е дизел, и няма да харчи 8.5 на смесена каране...
|