|
Бях на консултация с добър майст..., пардон, авто-монтьор, уж препоръчан от приятели. След като му изложих проблема, каза ми че няма смисъл да се отваря мотора само за частични ремонти (сегменти, лагери, гарнитури), понеже може да се случи това само да ублажи положението (но не и да реши проблема) и година-две след това повторно да ми се наложи основен ремонт. Каза ми, че е най-добре да се приготвя още сега за основен ремонт (ремонтни бутала+сегменти, обработка на блока, нови лагери и гарнитури), или изобще да не отварям мотора, т.е. да си наливам масло и да карам докато двг не си вдаде багажа (или "конете му избягат в гората").
От финансова гледна точка, мисля че е прав, понеже разликата в цената между двата варианта ("частичен ремонт" и ОР) не е толкова голяма както изглежда на първи поглед - и в двата случая трябва да се сменат сегментите, лагерите и гарнитурите. Разликата в цената между частичния и основния ремонт идва от цената на ремонтните бутала (цената на ремонтните бутала заедно със сегментите = цената на отделно купените сегменти Х 2) и малко по-високата цена на труда в случая на основен ремонт (приблизателно 10 - 20 % по-висока). Относително по-високата цена на ОР (20-30%) би трябвало да е компенсирана от липсата на риск от повторно плащане на същтата цена след 1-2 години, след като веднъж вече съм платил цената на "частичен" ремонт (т.е., да не ми се наложи след известно време да си повтарям пословицата за бедния който плащта два пъти за същата работа).
След като разликата в цената вече не е проблем, започна да ме притеснява нещо друго - качеството на ремонтните части. Понеже има много ментета на пазара на авто-части, мога ли да бъда спокоен с ремонтните бутала, сегменти, лагери и прочие? Да не се окаже след 50-60х. км, че мотора пак започва да прави някакви проблеми и напразно съм си пропилял парите? Какви са отзивите на другите колеги от форума, които са правили ОР? Имало ли е някаки проблеми след ремонтите и може ли да се има доверие в качеството на ремонтните части достъпни на пазара?
Също така, поразрових се малко из форумите (този, но и форума на опел-клуб.бг) и прочетох не-малко хорор-приказки за "прословутият" заводски дефект на X16XEL и неговата обреченост да си гори масълце. Так или иначе, не ми стана ясно дали този дефект остава в мотора и след ОР (което е възможно, в случай да става въпрос за конструкционна грешка), и двг продължава да си хапва масло (в по-малки количества), или един качествен ОР завинаги решава този проблем. Добре, може би не за винаги, но иска ми се да покарам поне 150-200х к.м след ОР (ако изобще реша да направа тази стъпка), без да ми се налага всяка сутрин да бутам главата си под капака за да видя дали двг има достатъчно масло за този ден.
Извинявайте на дългите писания и за това, че може би съм досаден. Положението е такво, че наистина незнам какво да правя с тази кола и всеки добронамерен съвет ми е повече от скъпоцен.
Предварително благодаря!
|