|
Тема |
Ленива сонда [re: ethernall] |
|
Автор |
dodo_pv (инженер) |
|
Публикувано | 03.07.06 14:04 |
|
|
Сондата е мембрана, разделяща изпускателния колектор от атмосферата и сравняваща концентрацията на кислородни йони от двете си страни. При продължителна работа и в следствие на вредни примеси в бензина, пропускливостта й постепенно намалява и самата сонда става все по-бавна. Това е кофти! Що се отнася до сигнала към ECU-то, според майсторите в сервизите на БОШ трябва да е синусоидален. Аз лично нямам представа дали е така, знам само, че сондата се сменя след около 160 000 км, ако е маркова (предписание на БОШ) или на 50 000 км, ако е от онези по 80 лева. Мудността се регистрира на стенд, няма показание или индикация в автомобила. Не знаех за "аванса", но ако ангренажният ремък не е монтиран правилно, би следвало датчика за положение на коляновия вал да дава грешна информация на ECU-то и съответно искрата да идва късно...
|
| |
|
|
|