|
Тема |
Една идея за Иво [re: Ивo] |
|
Автор |
dodo_pv (инженер) |
|
Публикувано | 31.05.06 11:18 |
|
|
Точно същия проблем имах на един форд от преди. Излезе ми 30 лв. всичко, свърших си работата сам, понеже в сервизите на форд са точно толкова некомпетентни, колкото и в тези на опел.
Амортисьорите оригинално са хидравлично-газови (азотът с ниско налягане служи само да пази хидравличното масло и уплътнителите от окисление и влага) и когато идиотите вдигнат колата на подемник, колелата увисват, стержените на гореспоменатите излизат докрай поради налягането на азота и "обират" хлабината на разбитите гумени тампони, намиращи се в двигателния отсек, над "чашките" на калниците, държащи амортисьорите. Така "установяват", че всичко си е наред и започва търсенето на телето под вола.
Аз си купих 2 тампона по 15 лв. и си ги смених сам за 25 минути. Стана с обикновен гаечен ключ, колата не трябва да е вдигната по никакъв начин, а да си седи на равно; отваря се капака на мотора, развиват се гайките на стержените на амортисьорите, свалят се старите тампони и се слагат новите. След стягане на гайките не трябва да има луфт между тампона и "чашката", в противен случай гореспоменатото потропване се появява пак.
|
| |
|
|
|