Софи, като всичко в Булгаристан и по този въпрос водещ трябва да ти ие принципа - в соя компания имаш познат. Може компанията да е супер коректна и да те прекара (по твое мнение) а може и да е Юпитер и да ти плати, ако познаваш човека...
Значи първо, не говори със случайни брокери. Това са хора, които ( с редки изключения) се интересуват от това да ти напишат полицата и да си вземат процента и са способни да те омайват безкрай колко е хубаво да си еди къде си пред еди къде си, само защото първите им дават по-голяма отстъпка от вторите. Много народ изгърмя така с Юпитер и сега са залели надзора с жалби срещу тях, но няма да видят и стотинка.
Второ - зависи какво застраховаш. Ако колата ти е нова, и Булинс и Булстрад и Орел и Алианц ще ти свършат работа, защото си я правиш във фирмения сервиз и не се разправяш с плащания. Ако е над 3-5 год (зависи от компанията) вече или те те пращат всервиз, или ти я правиш, но по тяхна оценка ти изплащат обезщетение. Въпроса, който задаваш - дали 100 лв. стигат за нова част плюс труда на майстора е обикновено основната причина за спорове между клиент и застраховател. Работата е там, че премията се формира като се вземе колата в ново състояние и се прилага коефициент за обезценка, според годините на автомобила и затова колкото ти е по-стара колата, толкова по-малко плащаш като премия за застраховка. Да, обаче същата е логиката и при ликвидацията - като дойде време да ти се плати част, тя се взима в ново състояние като цена и се прилага, забележи, същия коефициент, съответно ти се възстановява един вид това, за което си си платил. Методиката е същата за всички застврахователи , като логиката им е - не мога да плащам за нови части на стара кола. Е, има и такива, които те пращат в сервиз и там ако не намерят част от автоморга (защото често ремонтират с такива) ти слагат нова, за да си спазят срока и да държат на имиджа, но като цяло тези случаи се компенсират един друг и за цялата година им се връзва сметката.
Предимството на Булинс е, че имат собствен автоцентър и сервиз (верно, далече), но като имаш порблем, там ти оправят колата(е, ако не е до 3 год, де). Недостатъка е, че само и единствено можеш да я правиш там.
За Армеец - аз не бих отишъл там. Пак зависи от колата -ако е БМВ или Ауди или мерцал, нямаш избор, но за Опел - виж къде имаш познати и прецени. Орел са много точни , наистина, Булстрад работят не лошо, но много зависи къде и кой те гледа при щета - в прованса на места е направо отчайващо. Същото важи и за алианц, при това те са много скъпи.
Чети си условията на договора и гледай да не ти набутат клауза, че изрично трябва да упълномощаваш по надлежния ред водача, ако не си ти. Имой предвид, че в този случай ако мъжа ти има щета и ти естествено не си му написала пълномощно, застлахователя ти се подсмихва и ти казва да си си чела договора и да ходиш да пиеш от чешмата отвън. Имах такъв случай с Витоша преди 2 години...
Айде да не задълбавам повече. Успех!!
|