|
Тъй като маслата не успяват да почистят достатъчно двигателя от маслени отлагания,нагари и т.н. се получават разни такива проблеми със смазването!
Хубаво е двигателя да се почиства всеки път,когато се сменя маслото,за да се избегнат такъв сорт проблеми,но не е задължително!Може и веднъж на няколко смени.Честотата зависи от това колко е мръсен двигателя,колко различни марки и модели масла се слагат и т.н.Чувал съм,че при слагане на различни масла всеки път,по двигателя най-бързо се образували налепи!Но аз с изключение на един шел си слагам само това на опел и не мога да бъда сигурен в това!
Почистването става със сипване на добавка към маслото малко преди то да се смени(няколко стотин километра).Това е с цел,добавката да се разнесе по целия двигател и да има възможност да почисти възможно най-много!Разтворените гадости полепват по маслото и със смяната също се отмиват!Затова се слага към края на експлоатацията на маслото,защото иначе ако се добави в началото тия гадости бързо ще го скапят,може бързо ще се задръсти и масления филтър,особено ако двигателя не е чистен редовно(всеки път)!Незнам и ако се задържи добавката по-дълго дали няма да има отрицателен момент с гумени уплътнения и т.н,въпреки че не го пишат .
За такива тежки случай като на колегата,ако са пречинени от масло,можеби най-добре е да ходи да го промият с машина.Незнам к'ви пари е,но надали ще е евтино!Затова и писъх ако иска да пробва с добавка!
Аз лично мойто масло го карам докато се скапе,общо взето малко над изискваната смяна на 10К.Сега ми предстои поредната смяна и пак ще слагам "OIL-SLUDGE REMOVER" на LIQUI MOLY.Не му правя реклама и не знам дали няма ментет-а!Незнам к'ви пари е,но мисля че е около 10лв.Имам си едно приятелче,което му имам доверие и ме снабдява с части,като ми ги дава и малко по-тънко .Незнам и откъде може да се намери!
За тотално почистване(не с машина) се прави цикъл с добавка и ново масло(или с масло,което има повишено кол.почистващи добавки),което се кара пак известно време и се сменя.Така до момент-а докато се избистри съвсем(или поне докато решиш,че е достатъчно).Излиза бая пара,ако се прави със скъпо хубаво масло,затова се предпочитат българските,по-евтините,но със горе-долу същите параметри!
Сега,дори и с тази добавка,новото масло пак ще потъмнее за нула време,ако не е направен пълен цикъл за почистване.Това става,тъй като при смяна на маслото не цялото се източва!Част от старото,мръсно масло остава в маслената помпа,хидр.повдигачи и т.н.
Н.Б.Ето сайт с инфо за продукта:
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/index_produkte
Продукта е с номер 5200!
Сега един съвет:ПРИ СЛАГАНЕ НА ТАКЪВ ТИП ДОБАВКА,ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ ПО-ЧЕСТО ДА СЕ ПРОВЕРЯВА МАСЛОТО ДА НЕ СЕ Е ПРЕСЯКЛО!
|