стр. 16 ,open loop operation:при нея ЕКУ-то не коригира въздух/гориво отношението при определени обстоятелства ламбда сондата бива игнорирана и има опастност от повреда на катализатора от прегряване!
acceration enrichment:когато ИДЛ превключи от on на off,Еку-то изпраща асинхронен сигнал,което довежда до обедняване на смест-а.
deaccel. fuel cutoff:при затваряне на дросела при по-високи обороти,не е необходимо постъпване на гориво,с цел намаляване на емисиите,пестене на гориво.......но границата може да варира поради.....(дори и на схемата подаването се преустановява при над 2000 и нещо оборота)
стр.17:deaccel. over-rev fuel cutoff:....при достигане на червената зона,количеството гориво започва постепенно да намалява...
И така да видим в действителност(не на теория)къде,как,какво се включва от лог. на ЕКУ-то(целия двигател се монтира от '90-'92 и на опел омега А):
8ред.рпм3408,дросела е напълно отворен,а/ф 13,1:1-започва ускорение
45ред.рпм7363,дросела е почти затворен,а/ф опен луп 14,6:1,като при рпм6446,а/ф 10.5:1-двигателя вече е в критични и впръскването намалява (овер-рев кътоф)
Пича превключва,
53ред.5682,дросел-а пак е напълно отворен(продължаваме да се напичаме),а/ф 11:1
100ред,7561,дросела затворен,а/ф 11:1,-отново овер-рев кътоф
Пича отново превключва,компресора индикира подналягане,а/ф опен луп 14,6:1
108ред,6261,дросела е напълно отворен,а/ф 10,5:1-газ до ламарината
119ред,5256,достигнати за 72 мил или около120км/час-започваме да отпускаме
124ред,дросел-а е затворен,започва така наречения деаселер.а/ф опен луп
до 259ред,2388,а/ф си е все така 14,6:1 (даже до спрял 465 ред.),изкра не се подава,ламбда-та се колебае и взима стойности и "0",бордовия 100% сигурно показва 0 разход,тъй като той се влияе от прекъсването на изкрата.До края сме на опен луп(гаранция давам).Ха сега ми кажете къде точно се спира горивото!Кажете как да му имам вяра на бордовия компютър,като еку-то си говоро с лог-а!
|