|
Тема |
Re: ASTRA X16XEL - Мъка :( [re: AstraGT] |
|
Автор | Nikog (Нерегистриран) | |
Публикувано | 02.06.05 23:23 |
|
|
Здравей AstraGT!
За смяна на ангренажния ремък - само в оторизиран сервиз! За Булвария беше около 58 лв. преди 10 месеца. Не си мислете, че е скъпо. В квартала го сменят за по-малко, но...... всеки си знае!
Относно "смученето" на въздух - малко предистория:
Скоро пак почнах да се "втелясвам" и ходих в Младост 3 при газаджията на Landi Renzo..... Нали само той има необходимия хардуер... Беше Гергьовден.... до 21:00 изкарах в сервиза. Исках да ми настрои ламбда контролера... имах винаги богата смес на празен ход. Имало някакъв проблем.. и "майстора" каза, че като ми смени изпарителя и щяло да се оправи. Смених изпарителя..... (баси колко "кинти".. 170!). Оказа се, че нямало нужда.... същата работа! КОФТИИИИ! Стигна до извода (най-после!), че трябва да види плочката..... Само как се сваля тръбата от кутията на въздушния филтър до дроселовата клапа - трагедия! Е! - оказа се, че където влиза маркуча с газта.... има свободно място пръст от ръка да вкараш....... Баси колко въздух влиза от там! Как ще върви колата се питам?!?!
Оправиха ми и тази "мизерия".... Колата почна да пали от първия път на газ.... вече и настройката на ламбда контролера си работи перфектно - нормална смес при всички обороти!... И както винаги.... едно ти оправят - друго ти прецакат майсторите :(.... Като подадеш газ - се чува едно свирукане, като че имам турбина... много гот, ама защо така??? 65 кинта струва премахването на свирукането - мужду дроселовата клапа и колекторния капак има еднин гумен, но не точно гумен съединител.... При "събирането" "майстора" така премечкал това съединение, че само ново е решението... Сещате се - събота 13:30 с такси до "Олимпия".. добре, че го имаха. И тази дупка запуших, но колата си промени настроиките - запчна пак да пали от втория път, да гасне от време на време.... Пак трябва да ходя до Младост 3... сега нямам време.... :(
Така, че..... за да не ти върви колата при отсъствието на грешки в компютъра и двигател с ресурс все пак, има две причини - лоша горивна смес в следствие на "смучене" на въздух не от където трябва ..... или неправилно зацепен ангренажен ремък!.....
И още нещо... за моите мъки..... Баси! - мъченик станах...
Един ден.. ей така.... закачихме Tech на компа на колата... и всичко ОК!...... Няма грешки..... Само където датчика за температурата на входящия поток въздух подава информация на компа, че температурата е 110 градуса по Целзий!!!! То датчика си работи, ама... 110 градуса!!! Странното беше, че съпротивлението му беше като за 35 градуса (направихме справка в AutoData) Намерих един приятел със същия двигател - взех неговия датчик... и на моята кола - резултат - 145 градуса!!! На неговата кола с неговия датчик - 45 градуса. ЕНИГМА!
Стигнах до извода, че при "отварянето" и "затварянето" на двигателя... някъде е прищипан кабела на този датчик.... и "замасява".... Другото е - компа да се е бъгнал.. Сега нямам време да го изследвам, но скоро ще намеря.. и ще ви кажа резултата..
До това време ви давам за "домашно" да си отговорите на въпрова - Какво е съотношението на кислород в горивната смес при положение, че въздуха който постъпва в двигателя е 145 градуса? Е, после не се чудете защо колата е "малко тромава". Само не мога да разбера - егати софтуеристите... не можаха ли да програмират компа така, че щом като датчика подаде повече от 60 градуса например.. да светне chek engine или да ти казва, че на Венера колата не работи!!!
Хайде със здраве!
Поздрави!
Nikog
П.П. Продавам изпарител Landi Renzo. Ако на някой му трябва - да ми се обади!)
|
| |
|
|
|