|
Ще си позволя и аз да взема отношение, защото освен Астрата, която карам през уикенда (2002 год) по цял ден през седмицата съм точно на Ярис, така че мисля, че мога да дам непосредствени впечатления.
Яриса който карам е произведен през януари 2002 год и е от последните правени в Япония и внесени от гърците (ТМ Ауто и Булмоторс) у нас. Няколко месеца по-късно започва асемблирането им в Европа- в завода във Франция, а скоро започват да ги правят и в източна европа - мисля че Чехия, без да съм сигурен.
За разлика от Авенсиса и Королата, няма Ярис, сглобяван в Турция. Друг е въпросът какво от това, че един автомобил е сглобяван в Турция, стига да е под лиценза на сериодна марка - не рено например, ако някой е виждал заводите за автомобили на Тойота там (аз съм ги виждал), ще ме разбере. Просто в резултат на Капалъ-чарши в България турското е равно на нискокачествено и боклук, което е абсолютно погрешно, има области - една от които е лицензното производство, в които скоро няма да ги стигнем турците, закото са страшно дисциплинирани....
Но се отклоних, просто исках да ви кажа, че турски Ярис няма и не е имало.
Та на въпроса - факт е, че окачването на Яриса е слабо. Моят е на 35 000 километра и предницата му тропа. Но, според мен е слабо за нашите пътища, което е валидно за почти всички коли у нас. Само не ми обяснявайте, че на Опел не се разбива предницата - Астрата ми е на 30 000 км и също почуква, при това, забележете, че нея я купих от Германия на 14000 км, значи по същите тези пътища е 16 000 само. При това тя е друг клас, новият Ярис в магазина е 23 000 лв. с климатик АБС и Дискова уредба, Астрата знаете колко е, гола като пушка(с АБС серийно), като сложиш горното идва къде 30 и отгоре...
Не искам да кажа че Тойота е по-добра от опел, все едно да водим вечния спор в коя държава хората са по-добри. Просто казвам, че всяко нещо с предимствата и недостатъците си и за парите си. Аз лично, смея да твърдя, че за 23 000 лв. Ярис е много добро предложение, като комбинация качество-цена, според мен не може да се сравни нито с Пежо 205, нито с Фиеста, нито с Фабиа, нито с Корса, които са в подобния ценови и литров клас.
Някой по-горе казваше, че бил гледал мотора на японка, обаче пък окачването й се било чупило често, ами то това са различни неща, естествено, Ето пак ще ви дам пример с Яриса - Като мотор е според мен без забележки. Моята е 1.3 16 клапана 86 коня, с променливо газоразпределение, 0-100 за 13 сек, разходът градско е 6,5-7,5 сега по тия студове, извън града е около 5, държи 160 с четири човека вътре. Като мотор е супер, като окачване ви казах.
Вижте, не виждам смисъл от спор тук относно качествата на един или друг автомобил, съществуват статистики, които показват броя повреди на 1000 километра на различните марки при това в различните възрастови сегменти и различните класове коли. Безспорно е, че там японките водят. Това е факт. Но друг факт е, че у нас поддръжката им е досадна и скъпа.
И още нещо - колкото по-нова кола, толкова по-голям баклук, като качество, това го отбелязват всички. Особено в по-ниските класове.
Това от мен.
Само да допълня, че ако можех да си избера ей сега кола, без да се съобразявам с нещо, бих си купил някакъв джип, дизел с големи ролбари отпред и отзад, по-ръждиви, че като размятам наглите таксита да им личи отдалече на гнусното жълто. И с големи гуми, с които да пръскам на воля от калните локви покрай общините, мазните говеда, дето само знаят да въртят далавери вътре, а хората си трошат колите по калната, мръсна, разкопана и пълна с гладни и продажни куки София.
|