Здравейте на всички ASTRA почитатели!
Много се радвам, че има специализиран форум! ..... та да си споделим "болките" и надявам се да намерим разрешение на проблемите.
Моята история е следната:
Скоро (преди месец) си продадох вярната Corsa A12ST (85 г.). Вярната, защото когато я купих преди 5 години се наложи да направя основен ремонт на двигателя, постегнах я и само каране. Сложих и и газова уредба и бях много доволен.
Обаче решихме със съпругата ми, че вече имаме нужда от по-нова и комфортна кола. Насочихме се към ASTRA F и след като обиколихме пазара на Горубляне останахме разочаровани.... нямаше никакво предлагане на хечбек (само такава искахме).. Ровихме из обявите по интернет... и почти нищо.
След като се "разминахме" с два автомобила.. се "натресохме" на трети. ASTRA 1.6 16V Ecotec, Климатик, Газова уредба, бордо металик 11.1995 г. и т.н..... хареса ни. Запазен салон, имаше малко забележки по външния вид, но ако искаш нова - в магазина!
Преди да я купя ходих при познати в сервиз - мериха пропуски на компресия (0.8%), "огледоха" цилиндрите през свещите.. и диагнозата беше - "Ще изкара поне 100 000 км". Аз повече и не исках! Купих я.
... Покарах един ден.. и беше самолет! Последва смяна на масла, филтри, ремъци, ролки, гумички на клапани и клапан за налягането на бензина. Взимам си колата от сервиза - и .. Ооооо! :( Колата не иска да върви :evil: Даваш газ - а тя се пъне като магаре на мост... Казвам си - тия "майстори" само не са закачили някой кабел! Връщам се, преглеждат я... "Ами всичко си е ОК". Аз викам - Ама това не е моята кола!.... Не беше така... вървеше!... А тия викат - "Ами.... има някакво странно "чукане" отдолу в двигателя при 2500-3000 оборота.. Да знаеш - не е на добре!". Аз се "ометох" от тия "разбирачи" и обратно в сервиза, където я гледаха, преди да я купя. Отивам.. и те същото - "Нещо кофти "чука " двигателя.. Я да измерим налягането на маслото".... и кофтиииии. На студен двигател на празен ход (850-900 оборота) 1 bar налягане на маслото.. по каталог е 1.5 bar-а. Диагнозата беше - Двигателя трябва да се отвори да се види какъв му е проблема.... Ужас!.. Довечера трябваше да пътуваме за морето... :( Направихме и диагностика на компютъра, ресетнаха го, пробвах пак, но колата не искаше да върви... Погледнаха отново диагностиката, нямаше никакви отчетени грешки.
Като "лаик" мога да обясня това, което чувствам при каране така - Потегляш... двигателя се запъва.. и над 3000 оборота се "отпушва".. . Вярно - към 3000 "притропва"... Междувременно се оттървах от катализатора и сложих резонансно гърне - можело и от това да се "запъва" колата.
Решавам да отида на специализиран сервиз за диагностика - "София Ауто"... Много вежливи... взимат ти колата, приканват те да пиеш кафе и след 30 мин. те вика приемчика. Диагноза - ДВГ за основен ремонт. Никакви обяснения.. Предлагат ти "скромните" им услуги... и се втрещяваш... Омитам се оттам и като спирам пред вкъщи.. гледам като капак - рекламна лепенка на "София Ауто" на задното ми стъкло.. Побеснявам.. Никой не ме е питал дали искам да им ставам рекламен агент на тия "вежливи" смотаняци!!!
Отплеснах се.... та.... Отиде ми морето на "кино".. Ще стягам колата. Отивам при едни приятелчета в квартала.. да видиме как е коляновия вал и лагерите. "Разхвърляха" двигателя за 1/2 час. Стигаме до биелните лагери.. и кофтииии. В окаяно състояние бяха. Ето къде отивала загубата от налягането на маслото! Купувам бързо нови лагери.. все още има надежда да отида на море. "Събират" двигателя.. и... пак "чука".... минавам 40 км и при новото сваляне на лагерите - износени. Викам си - "втасах" я!.. Няма да се размина "тънко".
"Разхвърляха" този път целия двигател и последва - шлайфане на колянов вал, нови основни и биелни лагери, сегменти и всички видове гарнитури и семеринги за случая. Поне цилинрите и главата бяха в добро състояние. Цилиндрите без "деруги" и ръбове в горната част, клапаните не пропускаха бензин, разпределителни валове - добри. А!...смених и феродовия диск на съединителя и лагера. Та добър ремонт ми се спретна :) Дето викат някои - покрай смяна на консумативи и основен ремонт на двигателя.
Взимам си ремонтираната кола.... Пак се "пъне", но поне не "чука" двигателя... Само, където още ми капе масло от семеринга на коляновия вал откъм скоростите.... Два пъти го сменяваха.. и пак капе масло... Сега в събота за трети път ще се опитат да отстранят теча. Уж балтовете за стягане на маховика ги мазаха със силикон и пак капе... Но както и да е - ще си отстраняват теча.
Заемам се по-нататък с газовата уредба. Проблема сас "заглъхването" при форсиране е по-осезаемо на газ. А като включа и климатика.... съвсем спира да върви колата.
Отивам при Станчо от Лозенец. Той казва - "Добра е уредбата.. LandiRenzo.... ама нямам тестер. Намери някой с тестер.. да ти каже какво и е на уредбата. Аз мога да ти регулирам само оборотите за празен ход"... Намирам представителя за LandiRenzo за България и...Ооооо "кеф" - намира се в Ямбол :? . Обаждам се - препращат ме в Младост 3.. Отивам и там някакъв сервиз "екземпляр" - В някакви порутени бараки.. кочина навсякъде.... а бре... "бардак".... Излиза някакъв... Обяснявам му проблема.. Закача тестера.. Форсира - бедна смес. Стъпковият мотор си работи..., ама бедна смес... Казва - "Ето гледай - Lambda Error. Ламбда сондата ти не работи"... Гледам го смаяно 5 мин. и не мога да проумея за какво ми говори тоя - нали имам Ламбда емулатор??!!! Да не би той да не работи?!?!.. А онзи - "НЕ! сондата не работи!..... Ако искаш.. ще ти сменя изпарителя с нов.. 160 лв." Бъзика нещо по оборотите за празен ход.... Аз му разправям, че с ново и баба може... да ми каже колко ще ми струва да ми направи уредбата да работи... "Е ми.... да ти отворя изпарителя.. да сменя мембраните - 50 лв., но не давам гаранция, че ще работи"... "Омитам" се и от този. То пари не ми останаха от ремонти и "нови" работи...
На сутринта паля... тръгвам.. колата преминава на газ.. и ЗАГАСВА :twisted: Викам си - ще му откъснат главата на тоя некадърник!! Отивам след работа в Младост 3 да ми "върне" на старото положение настройките.. А ония... ще ме набие още малко! - "Сега какво? Да не искаш да кажеш, че съм ти развалил колата?". Казвам му да ми оправя колата по възможно най-бързият начин.... "Закърпва" положението.. ама не си е работа...
Така... докато не съм ви омръзнал с моите дълги обяснения...
В резюме - проблема е: Колата няма динамика в средни обороти... осезаемо! Проблема съществува на бензин и газ, но на газ по-осезаемо... При потегляне не мога да изкача баира на "Раковска" преди "Московска", ако не изфорсирам двигателя. Ако карам във високи обороти (над 3000) върви "на пушка". Ако включа и климатика - ще трябва да ме бута/дърпа някой. При каране на бензин - същата работа, ама поне не бутам колата, докато карам.
Моля помагйте със съвети... Ще ми побелее косата (то вече е почнала).
Поздрави на всички!
Лек и безавариен път!
Nikog
|