Imitev, тази кола я карам само аз от 10 години, и много добре знам за какво става въпрос при нея.
Виж, казах, че е трудно доказуемо и рисковано твърдение че колата е прегрявала заради грешен датчик. Вероятно са се насложили няколко неща едновременно, за да стане така.
Но това не променя факта, че по-студения датчик не помага (а според логиката и пречи) на охлаждането. Моят случай е показателен за това.
Мисля, че направих предварителната уговорка, че ще говоря за функционирането на охладителната система при изправен двигател. Би ли ми казал, с какво променя по-хладният датчик факта, че термостата отваря при 92 градуса? Освен, че перката ще работи по-дълго, и ще държи термостата по-близо до затворено положение, намалявайки притока от големият кръг, и съответно намалявайки общото КПД на системата?
Обясни ми според теб факта, че по книга, стойностите на датчика за перката са вътре, в работните граници на термостата. Кое налага това?
И нека да не си говорим за температури от -20, макар че, и при такава температура може да се прегрее колата при неизправност.
И, дори и да е вярно, че перката при скорост 120 всъщност пречи на охлаждането (не се бях замислял над това), това още повече подкрепя моето мнение, че прекомерно работеща перка пречи, а не помага на охлаждането. Незнам точно с каква скорост е въздушния поток който създава перката, но при всички положения съм я чувал да се включва (по баир) и при скорост над 40 км./ч. което ме навежда на мисълта, че тя е ефикасна и при по-високи скорости.
|