както нееднократно съм писал тук, слязох от 10-годишна Мазда 323Ф и се качих на Опел, разказал съм как малко по-нагоре в мненията.
И преди казах, и сега ще повторя, за парите които дадох за едногодишна Астра нямаше как да си купя едногодишна Мазда или Тойота, просто Опела ми изпадна ударен така, че като го оправих е наистина като нов, за съжаление не намерих японка в подобно състояние, те бяха лошо ударени.
Вече 15000 километра карам Опела и съм съгласен, че не е като японските коли - просто те наистина нямат проблем. Освен от опита с маздата, говоря и като човек с опит с Тойота - на жена ми служебната (тя й е персонална и не се спира) е Тойота Ярис, вече стана на 35000 и една крушка не е сменяна. За сведение, на Астрата, която е на 23000 (аз съм и направил 11000) смених термостат, чистих двигателчето за празен ход, и изгоряха две крушки.
Не е нещо много, но е показателно.
Така че, се се разправяйте, има факти, които са неоспорими, въпросната класация, препратка към която бях постнал преди две-три седмици - TUV-2004 наистина слага в първите места във всички класове японците.
Че са скъпи частите, вярно е, но те просто много по-рядко трябват.
Общо взето, равносметката е такава според мен- с европейските автомобили ремонта е евтин, но се налага по-често, при японците ремонта се налага рядко, но частите са скъпи.
Като теглиш чертата може би е все тая, само дето ти се ангажира повече време по сервизите с европейските и има риск от много пипане баш-майсторите да ти разсипят колицата.
Освен това при нужда от ремонт с японските трябва да чакаш част, на склад рядко има, щото рядко трябват, пак повтарям. Но ако си счупиш колата - ударят те, по дупките ит.н. - жална ти майка ако е японска, от тази гледна точка по-добре е да караш европейска марка отколкото Мазда, Тойота, Сузуки....
Извод според мен: Ако човек си купува нова кола японската е за предпочитане. Ако взима втора ръка, там винаги има риск от скрит дефект и ако наистина има нещо, може да му излезе солено, но ако има европейска и
японска алтернатива за кола втора ръка без забележки (със сменени консумативи, ангр.ремък и т.н.), то като че ли японската е за предпочитане - дава по-малко дефекти на 10.000 километра.
|