|
Продължение на Лекцията от 9 декември 1904 г.
“Тези символи обаче не се подбират по воля и не почиват върху случайност,а са основани на атрибутите на Бога и на човека и трябва да бъдат считани за прототипни.
Но ние никога не бихме взели формата, съсъда, ритуала, символите вместо тяхното съдържание вътре във формата”.
Тези думи показват. . ./пропуск/, тъй като самият символ изобразява обекта.
“и когато ние сме намерили това” – духовно съдържание – “и сме го възприели у себе си, ще разберем чрез това духовно съдържание абсолютната необходимост от формата, ритуала, символизма”.
“Самите наши висши степени дават на брата с известно доказателство безсмъртието на човека”.
Това не би могло да бъде направено, ако не бъдат разработени подходящи средства.
“Това е и е била голямата жажда на човечеството, откакто човешките същества са могли да разсъждават върху съществуването.
Човечеството се нуждае да има тази сигурност за живот след смъртта,
за да може да бъде истински щастлив в настоящия живот.
Следователно всички мистерии, съдържащи се в религиите и центровете на скрита мъдрост, са се занимавали с този въпрос като тяхна най-висша и главна задача.
Църквата, естествено, също се е занимавала с този въпрос,
със “Загубената Дума”, ”Загубеното Безсмъртие”,
ала тя отправя кандидата по пътя на благодатта и изобразява като дар отгоре, а не като нещо, което трябва да бъде постигнато чрез лично усилие.
Нашият Орден обаче я поставя вътре в силата на всеки индивидуален търсач чрез специални средства да съедини себе си съзнателно и по свободна воля със Световното Съзнание, с първичните сили на Сътворението”.
Това означава следователно да се даде проникновение и съюз с онзи свят, който в противен случай е постижим само през портите на смъртта.
От всичко това вие може да си извадите заключение, че онова, което принадлежи на световните дълбини някога се е съдържало в Свободното-Масонство, ала вече го няма там в празната обвивка, която то представлява днес.
Вие трябва да се попитате защо?
Р. Щайнер
|