|
Продължение на Лекцията от 9 декември 1904 г.
Ако някой е достигнал до 96тата степен, тя не е била постигната чрез масонско обучение.
Грубо казано,смята се,че в това отношение Свободното-Масонство е задължено на окултното обучение на други школи.
В този смисъл ние сме изтълкували манифеста, който е бил издаден от Гранд Ориент на Мемфиския и Мизриамския ритуал като един вид идеален документ.
Аз ще ви го прочета, като дам едно-две обяснения.
Това, което е дадено в него, не бива да се възприема като че ли може да бъде практикувано понастоящем.
Трябва да се подчертае днес, че никой свободен-масон - даже и един,
който има 96тата степен – не би поел отговорността да преведе друг свободен-масон през тези предписания, тъй като той самият не е минал през тях.
“Относно Тайните на Висшите Окултни Степени на нашия Орден.
Манифест на Гранд Ориент”.
“Една от тайните, принадлежащи на висшите степени на нашия Орден,
се състои в това да се дадат на подходящо обусловения Брат практически начин за издигане на истинския Храм на Соломон вътре в Човека;
за възстановяване на “Загубената Дума”,
ще рече, че нашият Орден дава възможност на посветения и избрания Брат практически средства, които му дават възможност да придобие доказателство за чисто безсмъртие още през настоящия земен живот”.
Това е една от точките, които са от голяма важност.
Следващата точка е тази, която съществува във всички центрове на окултното обучение:
Никакво викане на духове и никакви спиритически дейности.
Всеки, който практикува спиритизъм задължително се изключва.
“Тази тайна е една от истинските масонски тайни и е единствено притежание на висшите окултни степени на нашия Орден.
Предава се устно в нашия Орден от предците на всички истински свободни-масони, ”Мъдреците от Изтока”, и ще бъде предавана от нас само по същия начин”.
Това е практиката в окултните общества.
“Единствено обаче успехът на тази практическа инструкция за добиване на тази тайна зависи напълно от самия кандидат”.
“Защото от каква полза биха били най-добрите и най-изпитани и подробни инструкции, давани на един кандидат, желаещ да се научи да плува, ако той самият не е готов да движи ръцете и краката си, когато влезе в досег с водата?
Или от каква полза е най-обширното ръководство за научаване да се рисува, или разкриването на най-живите цветове, ако кандидатът, който се обучава в рисуване не желае да вземе четката в собствената си ръка и да разбърква сам цветовете?
Той никога не ще стане художник,ако не направи това”
“Онези братя, откривателите на тази тайна, я пазеха като нещо рядко, самопридобито притежание и за да не бъдат криво разбрани или даже да не бъде тя осмивана от хората из улиците, те я скриха в символи, както и ние правим това днес”.
Тези символи обаче вече не са разшифровани за свободните-масони на нашето време.
Такива символи не се подбират наслуки.
Те не са неща, чрез които може да се изобрази нещо,
както един професор, който казва:
"Аз ще ви илюстрирам това графически."
Тези символи са били взети от самите обекти,
които са били гравирани от Природата.
Онзи, който ги признава за това, което те са,
който наистина може да прочете онова,
което те съдържат, влиза в контакт с тяхното най-вътрешно същество.
Той бива въведен чрез тях и тяхната вътрешна природа.
Тези символи изобразяват самото нещо и не са неща,
които имат само символично значение.
Вътре в Свободното-Масонство няма никой,
който да е в състояние да направлява някой така,
че да се даде възможност на едно лице да достигне до самата цел.
Р. Щайнер
|