|
Тема |
Re: Bass [re: ha!] |
|
Автор | cтapия pokep (Нерегистриран) | |
Публикувано | 09.12.03 00:44 |
|
|
Абе нали знаеш, "на вкус и цвет"... важното е на тебе да ти харесва. Ямаха правят много хубави басове, но по-скъпите им модели, евтините никога не съм пробвал и не знам как са. Аз по принцип не съм басист, но понякога свиря и бас, ей така за кеф. За адаптерите (пикъпите) може много да се говори, но по принцип, ето ти основните неща:
1. Има основно два вида - сингъл (единични) и хъмбъкърс. При единичните има повече шум, идеята на хъмбъкърите е две намотки (затова и са двойно по-широки), които са отместени във фаза за да се елиминира голяма част от шума. Това важи и за китарите, и за басовете. При басовете, J-bass на Fender например е със сингъл, P-bass е хъмбъкери. Звукът на двата вида леко се различава (затова Фендер са ги кръстили "Jazz" и "Precision"), но особено за бас хъмбъкерите са за предпочитане. Честно казано, като ги прекараш през малко ефекти аз лично не мога само по звука да кажа, дали е сингъл или хъмбъкър, но по-малкото шум е просто удобство.
2. При басовете имаш още едно разделение - има пасивни и активни пикъпи. Повечето са с пасивни, само по-новите и по-скъпите модели са с активни. Активните се захранват с 9-волтова батерийка и по принцип са по-безшумни и по-мощни, но пък звука им е малко по-различен, някак си не е толкова метален тембъра.
3. Отделно има значение с какви магнити е пикъпа - има алнико (алумий-никел-кобалт) и керамични (смес от метал и керамика). Тембъра на алнико пикъпите е по-мек, керамичните имат по-рязък тембър и за китарите са по-подходящи за хеви-метъл.
За разположението на пикъпите... какво да ти кажа, колкото по-близо е до бриджа (седлото), толкова повече високи честоти има в тембъра, примерно на китарите ти препоръчват да свириш соло на бридж пикъпа, а ритъм на нек пикъпа, но аз правя точно обратното - зависи какъв звук гониш и зависи и от звука на самата китара... не можеш да знаеш предварително какъв ще е звука от дадена китара само по разположението на пикъпите.
|
| |
|
|
|