И най-странното е поведението на органа, създаден и получаваш сериозно финансиране, точно за да помага на потребителя срещу мастодонтите:
2. Може ли КРС да ми помогне, ако, по мое мнение, сметките за ползвани мобилни или фиксирани телефонни услуги са завишени?
За решаване на подобни спорове, следва да се обърнете първо към предприятието – доставчик на съответните услуги. Ако при преговорите не бъде постигнато съгласие, имате право да се обърнете към компетентния съд. КРС не притежава компетентност да разрешава спорове относно дължими суми за използвани от абоната електронни съобщителни услуги.
3.Налице е превишаване на сумата на определения ми кредитен лимит, относно предоставяни ми електронни съобщителни услуги, за което не съм уведомен, както и не са спрени от страна на предприятието изходящите повиквания от телефонния ми номер. Притежава ли КРС правомощия за намеса в конкретния случай?
Определянето на кредитния лимит е част от взаимоотношенията между доставчиците на мобилни телефонни услуги и техните абонати във връзка със заплащане на ползваните услуги. В тази връзка и тук е относимо изложеното по втория въпрос по-горе.
5.Може ли КРС да реши спор по отношение на неизпълнени задължения, произтичащи от Общите условия на доставчика или индивидуалния договор?
Компетентен да реши един правен спор със силата на пресъдено нещо е съответният съд.
8.Може ли КРС да задължи предприятието да ми изплати предвидените в договора за предоставяне на електронни съобщителни услуги неустойки или да принуди предприятието да ми заплати съответно обезщетение за претърпени от мен вреди, вследствие на неизпълнение от негова страна на договорни задължения?
Това са изцяло облигационни искания, по повод на сключения между Вас и предприятието договор, за които следва да се обърнете към съответния съд. Така посоченото се отнася и за всякакви други парични претенции спрямо предприятието, които не могат да бъдат удовлетворени от КРС, тъй като КРС не разполага с правомощия за това.
Това е от на КРС.
Накратко - имате си договор, спасявайте се или ходете на съд, но нас не ни занимавайте с някакви си ваши права.
Разбира се спорът се разглежда на 30-ия ден, отговор се праща по куриер, ако има ново възражение - още 30 дни и т.н. А през това време абонатът е длъжен стриктно да изпълнява задълженията си, иначе са предвидени санкции, за които не е нужно сезиране ни на КРС, ни на съда.
Абе не напразно съм казвал, че единствения форсмажор е самата ни държава и кофтия й мат'рял, според министър-председателя й.
Редактирано от Cтepн™ на 05.12.10 10:56.
|