Принципно е така, но моите условия по абон. план периодично се променят от МТел, в смисъл увеличават благинките и ако искам да се възползвам,подписвам наново и изрично пише, че договорът влиза в сила с влизането на новите отстъпки, а това е началото на новия таксуващ период.
Колкото до автоматично продължаване на договора за същия срок...говорил съм с приятел-адвокат; работата е много фина - според него първото автом. подновяване е безспорно, клиентът е подписал точно това. Дори и в ЗЗП няма защита...все пак е лично волеизявление. Обаче последващо автом. подновяване е оспоримо. Нещо от рода, че в самия договор пише, че срокът на договорът се удължава за 1 год. при същите условия., но това НЕ Е нов договор. Така че не е редно след първия удължен период да се прилага това условие отново; удължава се ЗА 1 год. (и с това действието му спира), а не ЗА ПО 1 година, както нормално се тълкува в БЦ. Най-лошото е, че нямат входящи дневници и ако си убеден, че имат право само за 1 удължаване и просто после ги уведомиш писмено, че спираш отношенията си с тях и последват съдебни спорове, то не можеш да си сигурен, че писменото ти уведомление ще е налично. Решението е според Закона за договорните отношения - да влачиш нотариус (скъпо), да влачиш свидетели (несигурно).
А най-честният и чист начин за отношения е в личния договор да имаш право на добавяне на клаузи - ти ще напишеш, че го сключваш за точно определен период и без удължаване; бираджията ще допълни, че не иска каквито и да е реклами; аз ще напиша, че се отказвам от хартиена фактура, но компенсаторните СМС и ММС-и искам да се прехвърлят на друг номер; друг ще поиска на 200-тния лев сметка да му се изключват изходящите или да си определи индив. лимит и така нататък.
Ама не би.
|