|
В моя договор има същата точка:В отговор на:
„Абонатът дава съгласието си, да получава от оператора СМС, поща и по друг подходящ начин информация относно промоции, програми, тарифи и всякаква друга информация, отнасяща се до него като абонат.”
При глобул това е изнесено в общите условия, т.8а:В отговор на:
„Глобул има право да уведомява Потребителите си за предоставяни от него нови услуги и промоции по един от следните начини”
и са изброени същите, като при М-тел.
При Мтел изрично се съгласяваш, ясно и коректно написано. При глобул, освен, че е отнесено в променливите общи условия, е така написано, че едва ли ще го схванеш на пръв прочит. Там твоето съгласие е по умълчание, като приемаш и признаваш правото на глобул да ти праща такива съобщения.
След един разговор на *88 преди време и поискване да спрат да ме СПАМ-ят, повече не съм получавал никакъв маркетингов или друг дразнещ СМС.
Е, при глобул няма такива работи. Пет пъти обяснявах на 5 различни операторки, че искам да НЕ получавам реклами и промоции. Не та не! Алтернативата била (според тях) тотално да си изключа възможността за получаване на СМС.
Реших да ги питам официално, в смисъл, да поискам писмен отговор. Пратих им електронно подписано с УЕП писмо на електронния адрес, върна се автоматичен replay, че питанката трябва да направя през куцата им форма в страницата за контакти. Е, пратих и от там, и въпреки декларираното в страницата обещание за отговор, и изричното искане в моя текст за такъв отговор, отговор йок!
Все тая де, ако щат. Има , и там в чл. 261 и алинеите му ясно и недвусмислено е записано:
В отговор на:
Чл. 261. (1) Повиквания, съобщения или електронна поща за целите на директния маркетинг се позволяват само при предварително получено съгласие на потребителя. Съгласието може да бъде оттеглено по всяко време.
(2) Не се изисква предварително съгласие от потребители, когато:
1. изпращачът е получил данните за контакт в контекста на търговска сделка или при предоставяне на услуга на своите клиенти;
2. съобщението се изпраща за целите на директния маркетинг и реклама на собствени услуги на предприятието.
(3) В случаите по ал. 2, както и във всички случаи, когато не е получено предварително съгласие, всяко лице, което изпраща съобщения за маркетингови цели, трябва да даде възможност на всеки потребител да изразява несъгласие с бъдещо получаване на подобни съобщения.
(4) Лицето по ал. 3 е длъжно да изпълнява всеки отказ за получаване на съобщения за маркетингови цели.
(5) Изпращането на съобщения за маркетингови цели се забранява, дори когато са изпълнени изискванията на ал. 1 - 3, ако не може да се идентифицира изпращачът или съобщението включва невалиден адрес, на който получателят не може да изпрати заявка за отказ от получаване на съобщения.
Ще ги почакам до края на седмицата, и ако не ми отговорят КАК мога да се откажа от получаване на такъв вид съобщения, или ми отговорят нещо, противно на записаното в закона, ще трябва да ги образовам аз, под форма на жалба до КРС. Или просто ще депозирам писмен, на хартия, отказа ми, и да вървят на майната си глобул. Остават ми още четири месеца, и приключвам веднъж за винаги с този оператор.
Олег Иванов
Аре със здраве!
|