Мине не мине някакво време и се намира по някой ползвател на Фрее Прима, който изпищява как бил измамен от великите мошенници от М-тел ... а когато някой друг каже, че нещата не стоят точно така, този човек (аз) веднага бива обявен от свободния Прима-т за тъпак ...
Преди всичко искам да кажа, че в цялата тази история М-тел също има вина - вината се заключава в недооценяването на характерната българска народопсихология, а може би това и изобщо да не е било оценявано.
Ето как стоят нещата.
М-тел решава да пусне определен брой предплатени карти, с които може да се говори безплатно в мрежата на оператора в определен часови пояс. Изхождайки от позицията, че предплатените карти се ползват от хора, които провеждат много малко изходящи разговори, от оператора вероятно са предположили, че в пояса 21ч-05ч тази категория клиенти също няма да провежда много разговори, или поне разговорите ако са повечко, няма да са продължителни. Обърни внимание, че "безплатни разговори" е нещо съвсем различно от постоянно и без нужда говорене в пояса 21-05. Точно тук идва момента с народопсихологията. Пропускайки факта, че безплатен обяд няма, ползвателите на тези Фрее Прими се чувстват в правото си да говорят страшно много (понякога почти постоянно и без прекъсване) в този часови пояс. Това обаче започва да пречи на абонатите и на ползвателите на Прима, които заплащат за всеки свой разговор. Това е поради факта, че няма оператор в света, който да поддържа възможност всички негови клиенти да говорят едновременно. Ако означим броя на клиентите, които могат да говорят едновременно с Х, а общия брой на клиентите на оператора с У, то Х<<<У. Естествено оператора реагира с "орязване" на тези Фрее Прими. Надявам се ще се съгласиш, че ако ти беше собственик на оператора, едва ли щеше да харчиш пари за увеличаване на капацитета, само за да задоволиш "нуждите" (разговори часове наред във времето 21-05) на клиенти, от които не получаваш почти никакви приходи.
Говорил съм по тези въпроси с хора от М-тел. Мнението е, че е възможно покрай сухото да изгори и мокрото (т.е. от тези ограничения да страдат и хора, които съвсем разумно ползват услугата безплатни разговори, заради такива екзмепляри, които говорят часове наред), и за да не стават такива грешки за в бъдеще, повече такива карти няма да бъдат пускани.
Така че причината за проблемите с Фрее-то е не желанието на М-тел да предостави преференции на тази категория потребители или пък в капацитета на мрежата, а лакомията на много от ползвателите на тази услуга, които, пак повтарям, пропускат факта че безплатен обяд просто няма!
По отношение на смяната на тарифите. Промяната на тарифа означава, че от момента на смяната важат условията на новата тарифа, а условията на старата тарифа престават да важат.
В заключение - напълно те разбирам за какво говориш. Купил си тази Фрее Прима за някакви пари, с намерението да говориш много, като за това не плащаш почти нищо. И когато не става точно така, поради това че си пропуснал момента с безплатния обяд, започваш да недоволстваш. Разбира се, може тилично да си от тези клиенти, които ползват услугата съвсем добросъвестно, без да се оливат - но като гледам писанията ти, честно казано се съмнявам.
Хайде остани си със здраве!!!  
|