Здравеите хора-народ...
Откога не съм пускал ей такива похвални темички и вече немога да се здъджа след като прочетох и разбрах една работа. А аз твърдях, че познавам Колата си!
  
Значи ,поводът да напи6а тая тема е следният.
Стоим си вчера тука с една компаня и приателката ми в една механа и си приказваме, и по едно време с Моита взехме да се обясняваме кво ще правим в Понеделник. И тя като взе да ми изброиава 1000 работи дето трявва да ходим с колата ,и аз си викам “ Малеее в понеделник го дават -15 градуса ,как ще ида в понеделник сутринта да запаля КОЛАТА бедна ми е фантазията ,как ще я запаля ,(дано запали ,не е палена 1 седмица) как ще я стопля тая кола (малеее ,малеее – бахтии кучешкият студ дето е...)

И прибирам се в кащи, тая мисъл не ме оставя ,лягам си в леглото и вадя ДЕБЕЛИАТ ГОЛЯМ АЛБУМ ЗА 2140<(тези които дойдоха на срещата Хасково го видяха) и почвам да чета най-щателно главата за “ Система вентилации и отопления салона”
И така ,чета ,чета и тарся решение на проблема ,или поне нещо ,някоя тънкост да загреее по барзо тая кола.
И “О БОЖЕ” кво прочитам.- ЦИТАТ ( после ще го обясня )
“ С целью ускоренного нагрева воздуха внутри салона кузова отопителю может работать также и по системе замкнутой циркуляции. В етом случае воздух, проходящий через радиатор ,отбирается непосредственно из салона кузова, через воздухопровод приточной вентиляции при включения електродвигателя вентилятора отопителя и замкнутой вентилационного люка, и снова воздух возвращается в него болеее нагретым. Няма да го привеждам буквално ,не че не мога но искам да си го ви обясня максимално поочително.
Значи за по-бързо затоляне на купето ,а и не само смисъл това е начина да се отоли ефективно купети при температури под -10 градуса ,така че да се достигне до вътрешна темератуда над +20 градуса.
За целта какво правим- затваряме вентилационният люк ,отваряме клапата за приточна вентилациа ( предполага се ,че заимно време когато ви е студено сте я затворили ,за да не влиза директно леден въздух от вън) ,малко е смешно да го спомена ,но задължително сте отворили крана на парното ,и включвате вентилатора на 2-ра степен. 
Преди време се возим в Астрата на един приятел и той натиска там някво копче и вика “като го натисна и купето се топли по бързо ,щото се спирал притока на въздух отвън и циркулира въздуха само в купето”.
И ние викаме “ бааа глей ква кола ,за първи път чуваме и виждаме нещо такова”
И аз викам “ааа ми нащиа Кадет няма такова нещо” , и един приятел и той вика” да ле и нашиат Пасат няма такова нещо” ,а пък то е бая ефективно да ви кажа ,за 2-3 минути в колата направо не се стои от жега.
И сега ми кажете ,Москвича не е ли най-съвършенната съветска кола.

Коя друга руска кола соц. а и западни имат сензор за незакопчани колани – инерционни колани на 2140 се вграждат от 1975 с началото на неговото производство
Коя груга руска кола има паркинг светлини като Москвич 408 412 2140 от 1964 година още.
Коя друга руска кола, соц. а и западни имат реотани за подгряване на задното стъкло още от 1975.
Коя руска ,соц. а и западна имат подглавници против камщичен удар при катастрофа да не ти се счупи врата като 2140 още от 1975г.
Тези са екстрите дето се сещам да ги нямат другите конкуренти.
А иначе чистачки с умивател на фаровете ,система за вентилациа на купето чрез вентилационните отводи в задната част на купето ,които не позволяват на стаклата да се запотяват. Дулгите скорости на 2140 са огромнпо приемущество особенно при движение извън града. Толкова дълги скорости имат само 2106 и 2107 след 1983-4 година, а забравих и Вартбурга.
Инерционни колани дори и за седящите на задната седалка още от 1975.
2-кръгова спирачна система, с регулатор на спирачното усилие на задният мост и сервоусиловател на спирачката още от 1975. Предни дискови спирачки с 4 спирачни цилиндърчета (такива знам че имат Роус-Роиса ,Москвича и Вартбурга)
Коя друга руска кола а и соц. може да мине 600км с един резервоар.
И така и така нататака... Сега един съвет от мен... Когато е много студено ,как нах-бързо да загрее колата за да може да ви е най- икономична да върнете смукача възможно най-бързо,а и да затолите купето максимално бързо.
Значи слагате един голям картон (особенно сега когато температурата е убедително под нулата) ама да закрие целият радиатор , за да не пада и мести го връзвате с ластик за гащи.:) така съм направил аз.За тези които имат желюзи на радиатора отпред още по хубаво ,затварят ги нацяло. Затваряте и лука на парното нацяло. Затваряте и крана на парното за да не циркулира водата от блока и там.По този начин в малкият кръг циркулира около 3-литра антифриз ( това е антифриза горе доло в самият блок) ,по този начин загрява много бързо двигателя и когато достигне до почти работна температура 60 градуса връщате смукача и отваряте крана на парното ,но без да пускате какъвто и да е въздух до самия радиатор на парното. Изчаквате 1-2 минута така да се затопли стабилно радиаторчето на парното и отваряте клапатаза поточна вентилация и пускате вентилатора на парното на 2-ра степен.
Това е начина с най-малко бензин и време да се затопли хем двигателя хем и купето да се затопли.
Това го измислих вечера вечерта.  
В понеделник ще изпробвам всичко това.
Голям кеф тука в Стара Загора сме в грипна ваканциа а в понеделник пак почиваме щото е междусрочна.:)
Аиде Фенове ,Колеги и още повече Приятели До скоро виждане в Ловеч.
   
|