|
(отново уточнявам, че става дума за мое лично мнение, за което нямам претенции да е абсолютна истина)
Горещо ти препоръчвам, ако искаш да променяш характеристиките на окачването (а и на други възли от автомобила) с цел да получиш подобрение по някои параметри, първо си осигури стабилна теоретична подготовка. Аз самия нямам претенции да съм в час, но от интуитивни съображения искам да отбележа следното:
Мисля, че за цялостно снижаване на колата е по-целесъобразно не да се скъсява ходът на свиване на окачването, а да се пренесат по-високо опорите на носачите, съответно да се подбере по-къс макферсон... ама цялостно идеята за такова непропорционално скъсяване на хода някак не ми допада...
Всъщност, не би било зле да се промени цялата конструкция на носачите, да се направят триъгълни и торсионният прът да се разтовари от реактивните натоварвания при спиране и ускорение! Друга идея, която мога да ти подам е да се направи геометрията на предницата така, че колелата да стоят леко разкрачени (със сходимост във вертикална равнина), което ще даде по-добра стабилност в завой. При това колелата ще се търкалят по конус, ще се стремят да завият двете в различни посоки, което се компенсира с въвеждане на съответната сходимост в хоризонтална равнина. Също може да се увеличи значително кастърът (надлъжния наклон назад на оста, около която завива колелото), понеже, ако си забелязал при макферсона, при завой външното колело се наклонява навътре, което е предпоставка за още по-силно огъване на гумата и нарушаване формата на контактното петно... това е, защото конструкцията налага по-голям наклон навътре на макферсона (SAI, steering axis inclination), който вместо кастера осигурява връщането на волана в нулево положение, а кастера се прави по-малък, за да е по-лек волана...
Именно там, по мое мнение идва и предимството на конструкцията с двойни носачи, като горният е изнесен високо, над колелото, а не вътре в него, че SAI-то се може да се направи по-малък, кастерът - по-голям, и най-вече, тъй като и двата носача са триъгълни, получава се много по-устойчива на реактивни усилия кинематична схема...
Онанизм мой лучший друг, укрепляет силу рук!
|