С 2 думи, не е много добре измислено.
Топлата вода се взема от блока ниско долу до 4ти цилиндър (не от главата, както пише иванчо) и се отвежда направо във водната помпа.
Докато малкият кръг циркулира само между 1ви цилиндър, топлата излиза отгоре, помпата надува долу.
Та първо от това идва разликата, че долу 4ти цилиндър, водата не е толкова топла, колкото горе на 1ви. После маркучите за парното са към един метър, а са съвсем тънки. Докато маркуча на малкият кръг има-няма 30 см, и е много дебел. И е нормално основната циркулация да е през малкият кръг, а през парното да минава съвсем малко количество.
Мислил съм си да намаля дебита на малкия кръг, та да минава повече вода през парното, но ме е страх да не прецакам нещо. Например да вкарам един маркуч вътре, и да намаля сечението.
Но и тънките маркучи на парното, и малкото кранче, са склонни към задръстване с боклуци. Откачаш 2та маркуча, и надуваш с градинския маркуч, да излязат боклуците. Преди това може да сложиш малко препарат за почистване на радиатори, продават го по бензиностанциите. Или с оцет, или суроватка съм чувал, да разяде котления камък ако има.
Есента ми изгоря вентилатора, и докато намеря вентилатор бях откачил всичко след парното, тоест капака на вентилатора, и се виждаше радиатора. Ей такова парно имаше тогава москвича, още не е минало 40 градуса стрелката, и вътре ставаше приятно топло. Лошото беше, че парното 'работеше' само като се движи колата.
Намерих вентилатор (2ра употреба) сложих го, и от тогава мръзна в москвича. И тогава се замислих, открих няколко проблема.
Първо духалките към краката са много малки, а и формата на перките е такава, че повече духа към стъклата. Чувал съм идеи да се пробия дупки на капака на парното, така че директно да духа, така ще топли и пътниците на задните седалки.
Но моята идея е друга - да откача гофрираните тръби, които отиват към духалките на стъклото. Така директно ще духа всичкото топло в краката ми. А ако се запотят стъклата, ги закачам пак докато се изсушат и пак ги махам.
Голям проблем на тези москвичи е и уплътнението на вратите. С възрастта гумата се е напукала, вратите поувиснали, и духа та не се трае. Проблема се усилва и от дупките за проветрение.
При тях се получава ефекта на Бернули, или 'ефекта комин', тоест засмукват въздуха от купето. И налягането в купето е по-малко, отколкото отвън (ако е затворен въздухозаборника на купето поне), и смуче през всяка възможна дупка. За това махнах решетките, сложих им по една торбичка и ги върнах на мястото им. Така да не смучат. И отварям въздухозаборника максимално. Така създавам по-високо налягане в купето, и въздуха излиза през уплътненията, а не влиза. Влиза единствено (основно) през парното.
Всичките тези идеи са елементарни, и не изискват някакви сериозни интервенции. Като например да прекараш малкият кръг през парното
Remember that you are unique - just like everyone else. -- Ex.TK3C
|