|
Тема |
хех, значи не ми се е привидяло :) [re: the_bomb] |
|
Автор |
firefox (пчелъвче) |
|
Публикувано | 17.02.05 23:45 |
|
|
мислех си преди малко на база на някакви бегли спомени - някъде бях мяркала връзка точно между съюзът на хефест и афродита, и мистериалния култ, но не бях сигурна.
сега си мисля, че цялата работа тук е много оплетена и разни богове се дублират, но с различни имена.
нали се сещаш, че при кабирите, най-общо има някакъв сюжет за двама или трима братя, от които един е убит от другите или поне слиза в долната земя и същия този се свързва пряко с богатството (примерно както латинския Плутон), докато другия (единият от другите, ако са общо 3-ма) е някакъв еквивалент на Зевс. Другото интересно е, че наранения бог (убит в някои от случаите, еквивалентен на Хадес, докато тук само сакат - Хефест) някакси успява да вземе момичето :)) (всяка уважаваща себе си история включва и момиче). При Хадес това става като изскача от земята във формата на змия (или с колесница теглена от дракони/змии) и отвежда Коре/Персефона (букв. момичето :) ) в долната земя/царството на мъртвите. Тук в случая с Хефест е измислена история за хитрост, с която онеправдания герой (бог) изнудва по-висшата сила. Интересното е, че ако премахнем личните имена Хера и Афродита, историята става далеч по-смислена и съвпада с елевзинския мит: подземния бог пленява (ок, оковава, все тая) богиня-господарка/съпруга (убития кабир взема младата богиня за жена) и боговете искат да я спасят (също както боговете се чудят как да си върнат Персефона, когато поради смъртта й всичко на света загива), но накрая подземния бог пуска богинята срещу уговорката да се ожени за най-красивата от богините (т.е. според мен тук Хера и Афродита са 2 различни имена на едно и също лице, нещо като епитети или най-малкото различни аспекти, защото в крайна сметка и Персефона се завръща на земята, но остава съпруга на Хадес и е принудена да прекарва при него част от годината).
|
| |
|
|
|