|
Тема |
Re: Облог на Паскал [re: wiseacre] |
|
Автор |
lampion () |
|
Публикувано | 29.10.16 01:17 |
|
|
Мда, тва си е теологичен аргумент.
Иначе, може да се формулира и математически, но тва естествено не значи че извода е теологично верен.
Но, да речем имаш някаква формална конструкция, която си систематизирал логически - символно, била тя семантична и основана на езика(само с думи и определени граматични правила) била тя кванторна(като група от символи с конкретни, по специфични правила на дефиниране) била тя модулна( с предикати и оператори) и тем подобни, и всички те - вътрешно следват някъв общ ред от първи или втори порядък.С други думи - тези конструкции са крайни или безкрайни, доказауеми или не, истина или лъжа и прочие дуалности....
Облога на Паскал е общо "дефиниран" и поради тази причина търпи множество интерпретации и допълнения.
Ако решиш да речем да ползваш някаква формална логика може да разгледаш облога от гледна точка на теория на вероятностите и по конкретно да речем както предложи друг участник да ползваш закона за големите числа или теория на множествата и по конкретно аксиома на избора, или може да разгледаш облога от гледна точка на статистиката и прочие.И не е задължително, математичния анализ чрез различни техники да води до един и същ резултат, докато облога не е строго дефиниран.(ако е дефиниран - би трябвало да води до и един и същ резултат в рамките на това доказателство)
Иначе, това което може да докаже самият облог е верността на твърденията, чрез аксиоматичен метод(система от аксиоми) и дедуктивна логика(като заключение) чрез анализа който ползваш(ако няма грешки).
Съвсем на страна, облога не доказва или показва съществуването на Бог.Той само се опитва да даде вероятностен(базиран някакви аксиоматични допускания) опит за обяснения, че вярващия би имал по-голям шанс за облага, отколкото невярващия, дори вероятността за съществуване на Бог да е изключително малка. Иначе, до колко вярата е полезна и колко по-голям би бил шанса му за облага, зависи от дефиницията на самата вяра и дефиниция за Бог.Но при облога, акцента е, че по-добре самата вяра да съществува - отколкото - да не съществува.С други думи, по добре да имаш чадър, макар и вероятността да завали да е малка и да не го ползваш, отколкото да нямаш чадър и да завали.
От теологична гледна точка обаче нещата стоят по сложно..Там освен да си купиш чадър, трябва да се презастраховаш че работи, да си го подържаш читав, да си го носиш постояно със себе си - при излизане навън; грубо казано да знаеш как, кога и за какво да го ползваш.
\" смятам всичко за измет, само Христос да придобия \"
|
| |
|
|
|