Да, ама щото и ни разказа друг виц, по повод преподаването на "реда", с който се доказва, че 2=3:
Студент от село, отишъл в града да учи - 5 г математика.
Връща се, семейството му организира посрещане-банкет в негова чест, сядат на масата и бащата пита: "Е, синко, каво научи за тези пет години?";
Сетил се сина, че няма как да обясни математика на обикновени хора и се пошегувал: "Ами научих как да доказвам, че две е равно на три!"
"Добре, -рекъл бащата - жено, дай двете пилета от фурната за нас, а пък юнакът ще яде това, третото, дето било равно на тях!"
Така че - математиката е помощ, но не прави конструкции; на нас ни искат работещи конструкции, а не - доказателства на книга. При това - познай - всичките дисциплини съдържат математика и ФИЗИКА. Най-вече съпромата; с подробности, три вида механики се учат. Плюс физични основи на металите и др. материали.
Пък, човекът, ни учеше да мислим - евалла... Ценеше остроумието; за него се разправяше и тоя виц:
Влизат на изпит при него двама студенти: единият дълъг, а другият - нисък.
"Разделете дъската на две и пишете - казва професорът, очаквайки действието. Дългият грабва тебешира и разделя дъската с ХОРИЗОНТАЛНА права?!.
"Достатъчно, -казва професорът, - дай си книжката!" и му пише шестица. Човек, който има акъл да се справя в конкретна ситуация, винаги може да научи математиката, ако желае!"- се доизказал професорът.
...
Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере
|