|
Има един тънък момент, който е добре да се подчертава. Както бе казано "тефтонец" значи член на какво да е племе оттатък Рейн, а може би и не само. Не знаем, то идва до нас от келтския език, ми ало през латинския. Най-близо е в старо английския, като "ХТЕОЙФТ" . На келтски е просто сбирщина народ или племе. Същото и в старо английския. Така Тефтон и Дойч е едно и също. Дойчланд е въобще замята на народите. Те така и са се събирали и решавали първоначално описано от папа Урбан в Трвтонската гора (лес), общата за народите, където държат тотемите си. Драма е и легионите, които нито успяват да ги бият, нито цивилизоват настъпват в тази гора, за да разтурят сбирщината и унищожат тотемите им. Но биват изклани там и орела им поставен като трофей в светилището. Уж по-късно открит там някъде по-късно.
Та от Бисмарк, през Хитлер и до днес даже който управлява Дойчланд, той управлява всички народи, като свещен император. Правото му идва официално от Рим, от папите дадено на избрания от всички племена за император Карл Велики. Уж символа на Обединена Европа.
Обаче, тук имаме същия пример с нас. Като приемаме християнството и ние (Симеон Велики) искаме - правото да управляваме и ние, както е дадено на Карл. Булгар е също сбирка от племена и общо народи. Обаче, ние не можем да си го избираме, дават ни го като се сродяваме с тях и е по наследство с благословията на патриарха само. Така и Петър в мир управлява, но по наследство после какво... Влизаме в обща империя.
Този прецедент на отделен патриарх и наследствен владетел, отделен от Рим първи ползват франките и тяхната монархия е наследствена, не търсят и не чакат курфюрстите да се съберат и им определят владетел.
Но, нашите царе и императори са също роднини и за Кобург-готите сто кладенеца дълбаят да намерят семейна връзка с наш цар, иначе нямат право над земята ни. За народите отдавна са спрели да мислят
От последните мислили е Симеон със строежите и градоустройства, книги на разбираем за всички език в една църква.
ВБЦ само Калоян се мъчи в Уния с папата нещо подобно, но със сватбите на Асен и после с нищо не се различаваме от западните, освен с културни белези.
Техните катедрали пресъздават Тевтонския лес и са големи и с чудовища украсени да всяват страхопочитание варварско. Нашите са изписани, позлатени, с шадравани и изворна вода. Онзи сган така и не достига това ниво на развитие. Даже турците векове съжителство с нашата цивилизация повече прихващат. Те чак до Наполеон са по-цивилизовани от Дойча.
Знаеш ли кога отваря първата обществена баня във Виена, дето се води каймака град на тяхната цивилизация - в 1887ма година.
А Бай Ганьо в банята си е наш, също културологичен поглед от съвсем друго естество, какво правим попаднали в техните бани.
Да, държим се като у дома си.
Не сме кой знае колко различни изначално, но поемаме свой и далеч по-цивилизован път на развитие.
|