Ти нали го чете, мнението на Аткинсон — големият му проблем, че според Волво харчили 70% повече емисии за производство на ел. кола срещу петролна и че сме карали колите 3 години — било лошо за природата.
=====
70% Това разбира се е частен случай за Волво.
Официално вече всички автопроизводители в САЩ декларират всички емисии (по веригата за доставка и тези които отделят при каране) пред ФЕК. ето данните:
Тесла 31млн тона, Форд 337млн тона. (Това са за миналата финансова, до септ)
Тесла е произвела 1.6млн коли, Форд около 4млн. Т.е. Според самите Форд и Тесла.
Т.е. общо, Тесла автомобил е 4 пъти по “екологичен” за 2022/2023 от Форд. Това е.
https://www.theverge.com/2023/4/26/23697746/tesla-climate-pollution-carbon-footprint-supply-chain-report
Ако те интересува само за батерии или само за производство на автомобили, можеш да влезеш в самите “доклади” там е разделено по пера, колко са емисиите на всеки производител и смяташ.
===
* Самото изследване е от 2021 и сравнява Волво електрик с Волво бензин. Волво далеч не е лидер в електрическите автомобили, нито пък процеса им на производство е особено ефективен. Не само това, ами Волво още губи на всяка ел. кола, докато и Тесла и BYD печелят и то с по—ниски цени. И то в Берлин завода на Тесла дори, т.е. не е да е в някоя евтина дестинация.
Тука вече предполагам разбираш, че това е само “вестникарски” клик бейт. Реално изследване няма.
====
Втората точка, че сме сменяли колите на три години — ами то ясно, че е проблем, ама каква връзка има с ел. колите?
И последното, виж как се е принудил да смени “ батериите издържат 10 г” на “издържат повече от 10 г”. Т.е. целият му трактат, как да сме карали кола 30г, си губи смисъла, след като и в единият и в другият случай ел. колата е по—добра опция, екологично — първо батерията издържа много повече км, така че смяната и дори с нова (не рециклирана, както правят за по—евтино), отнесено към изгорелите газове на издухан катализатор е несравнима. А смяната на катализатора е 1/4 от цената на рециклирана батерия. Така че, както и да мериш, ел колата е по—екологична. Не че това има значение за обикновеният човек. Виж ако живееш в град и ти пиши дизели през зимата (София), ще скачаш от радост пред перспективата да ги заменят с ел. коли ;).
|