Частично не се съгласявам с теб :)
1. Дела в Китай показва, ЕА са бъдещото (за сега). И че всички “проблеми” с тях са измислени. Ако няма ограничения и са на равна нога взимат 31%. Има само една фирма от Китай с по-големи продажби от Тесла - BYD (build your dream) - и тя с 60% американска собственост. Сега отварят супер фабрика в Мексико. Които не се приспособи - ще духа супата (говоря за автомобилни компании и държави).
2. Китай е най-големият пазар и нямат проблем (явно) нито с урбанизация и ЕА, нито с ел. мрежата и ЕА. Ако те могат да го решат за 1.5 млрд, ние у нас за 6 млн да не можем? Не ми се влиза в подробности, но не е толкова проблем натоварването на бавните зареждачки. Средно на ден в града, статистически се карат 35км, което е 4квт — т.е. колкото за фурната и боилера (образно) в старият ни апартамент в София.
За другото, което си написал се подписвам с две ръце. Залени сделки (виж в Китай няма и как се развива индустрията им за ЕА коли, а за автобуси са тотален лидер), затваряне на централи, специални такси на ЕА на година (в Калифорния за едни и същи като клас и цена автомобили, ЕА плаща около 40% по-висок данък). Протести срещу развитието на ел мрежата и алтернативна енергия (вятърните централи сваляли птици, соларните в пустинята - кабелите минавали през технята община, геотермалните - копали сме земята и земетресения разбираш ли)…
Въглищните централи - УжасТ, ама телефон от Китай, произведе пак с въглищна енергия - това е ОК, изгарянето на дърва и фъшкии за готвене и топлене в Хаити и Индия - това е ОК. Ама бившите миньори минали на наркотици, щото нема работа - нема проблем, да станели програмисти(цитирам президента).
Е затова вече не ми се живее в САЩ.
И между другото, не неглижирам проблема с батериите. виж какво съм писал за моят опит и за Реалните статистически данни за сегашните модели след 150—200хил км пробег. Сигурно има моменти в които се налага смяна, на единици коли, но не е масово. А и смяна на батерията, ти гарантира все едно нова кола. Моторите на практика са вечни. Няма скоростни кутии, няма катализатори, ремъци, вериги … нищо такова. компаниите използват, че са монополисти и искат безбожни цени за смяна на клетки, но в момента, ако се появи нужда (критична маса), смяната ще стане далеч по—евтина.
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от nikolayds на 10.02.24 03:49.</EM></FONT></P>Редактирано от nikolayds на 10.02.24 03:58.
|