| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: 300 000 българи в САЩ [re: leyte] | 
                 |  
| Автор | 
nikolayds () | 
 |  
| Публикувано | 31.10.22 17:48 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Пак, само от моят малък опит говоря:
 
 1. Най-доброто училище, средно и гимназия имат руснаците в Сан Франциско. Академия, преподава се на руски и е сертивицирана в Калифорния (т.е. признава се за гимназия и дипломата и важи за колеж и т.н.). Имам познати и приятели децата им учат там. 
 2. Имаме булгарско училище, неделно, но не църковно. Не съм ходил, незнам кой го финансира или управлява. На 200 км от мен е.
 3. В предният град, в който живях имаше гръцко (начално+неделно) училище в църквата която ходих. Поне 20-40 деца. Синът ми НЕ го записах там разбира се. 
 
 И сега лично за мен, 
 21 години в САЩ. Около 300 хил долара изпратени в България -> имам да покажа като резултат един апартамент (на синът ми купен). Които не го ползвам и наема от които, заедно с другите наеми, отива да помага на роднините. От 15 години. Всякакви други помощи, бизнес 'инвестици' и прочие са на нула и няма роднина/приятел (освен един братовчед, но и той с доходи от чужбина), които да ми е върнал парите. Не се оплаквам, казвам факт, имал съм бол пари, дал съм. Имам поне още един близък приятел тук, пловдивчанин :( със същият горчив опит.
 
 300 хиляди са много пари за мен. Нямам толкова по сметките си в банки вече, като изключим сметките с инвестици за пенсиониране, но тях няма как да борим. Вече съм на 48 год и не очаквам да мога да изкавам още 3 и повече години същите пари. 
 
 Кажи, какво да помагам или с какво бих бил полезен на България? Та аз дори и за политика или бизнес климат, сега се налага да питам хора като Комитата, защото явно каквото са ми говорили или обеснявали роднините/приятелите не е било съвсем така 
 == или е много добре и бизнес супер идея, или е много зле и трябва помощ == 
 
 Е то живота си мина.
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |