Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:31 25.04.24 
Клубове/ Политика, Свят / Македония Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема БГ бизнес в СРМ
Автор ludo-mlado (оптимист)
Публикувано17.12.20 21:36  



Български ИТ и търговски компании навлизат в Северна Македония въпреки политическото напрежение

Симона Първанова, мениджър в Cushman&Wakefield/FORTONMKA, Бизнес старт, 17.12.2020

Политическото напрежение между България и Северна Македония не се отразява на бизнес отношенията между двете страни. Това заяви Симона Първанова, мениджър в Cushman&Wakefield/FORTONMKA, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

Първанова работи в Скопие от повече от 2 години в сферата на недвижимите имоти, а компанията е единствената с международен лиценз в сектора.

„Няма напрежение, даже напротив – има няколко български компаниии, които и тази година навлизат на македонския пазар. Те са свързани най-вече с ИТ индустрията и с търговията. В частния сектор не усещаме затруднения и негативни реакции от страна на бизнес партньорите ни“, заяви тя.

Първанова каза и кои са част от българските компании, които вече успешно оперират на македонския пазар.

„Компаниите, които вече оперират тук са Musala Soft и Melon. Освен това през 2019 г. ScaleFocus подписа петгодишен договор с македонското правителство за преференции. В рамките на това време компанията заедно с македонската държава ще инвестира около 45 млн. евро, като от тях над 30 млн. евро ще бъдат вложени в заплати за служителите на компанията, които ще са около 300 души.“

На македонския пазар навлиза и веригата оптики Grand Optics, същото желание имат и аптеките Subra. По думите на Първанова най-голямото притеснение за българските компании да направят крачката към македонския пазар е свързано с митата и акцизите.

„Има спогодба с Европейския съюз, но все още митата са сравнително високи в сравнение с тези в рамките на ЕС, като освен това режимът за разрешителни за търговия е малко по-бавен и е възможно това също да спира някои бизнеси“, допълни тя.

Според нея в Македония липсват български модни брандове и бизнесите, които служат за забавление, като посочи за пример Playground и Walltopia.

Целия разговор гледайте във видеото.



Изгледайте и клипчето.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* БГ бизнес в СРМ ludo-mlado   17.12.20 21:36
. * Re: БГ бизнес в СРМ TCNQ   17.12.20 22:01
. * Re: БГ бизнес в СРМ komitaO3   17.12.20 22:08
. * Re: БГ бизнес в СРМ TCNQ   17.12.20 22:45
. * Re: БГ бизнес в СРМ MupaM   18.12.20 14:21
. * Re: БГ бизнес в СРМ goga   18.12.20 15:44
. * Re: БГ бизнес в СРМ ludo-mlado   18.12.20 22:24
. * Re: БГ бизнес в СРМ TheGiverAndTheTaker   18.12.20 22:52
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.