Нито цифрата, нито процента спрямо останалото население може да бъде установен. Рашев (мир на праха му) и други археолози бяха правили опит на база гробове и погребални ритуали, да правят определени изводи в тази насока и заключенията му бяха за над 30%.
По-важно е след усядането им на Балкана, доколко има експлозия на бъдните поколения. Тук трябва да се имат две неща предвид: възможност за развитие на тези поколения в смисъла на тогавашните времена и външните описвачи на тези процеси, благодарение на чиито сведения, ни си правим гимнастика по спекулативни изчисления и преливане на пусто в празно...
Византийците правят подобни за куберовите българи, които станали огромен народ.
Ако това там е било така, между Стара планина и Карпатите трябва да е станал в пъти по многоброен от Куберовия, където нито имат тези пространства, нито този благодатен много племенен материал за асимилация.
Даже не съм сигурен, че има смисъл просто поредното чесане на пръстите по клавишите в тази насока, защото го правим абсолютно всяка година на тази тема (понякога повече от веднъж годишно). Вярно, тя е безкрайна и интересна, но да се съсредоточим в днешния културен резултат от това което е станало тогава, за да си помогнем сами в отговорите:
Ще се наложи да пусна отделна тема по въпроса, но констатацията е следната, колкото и да се бяга тук по тъч линията:
- фолклора, музикалната и танцувалната култура на българина (разбирай и македонеца), няма нищо общо с този на останалите славяни, включително на съседните нам сърби (да не се броят торлашките примери, които не са сръбски и опитите за обсебване от страна на сърбите на някои източно шопски примери).
- той обаче има на ниво движения, голямо сечение и сходство с такива от източните бойни изкуства и това е непобитен факт за познавачите и на двете.
- общото с неславянските балкански народи е твърде малко и касае предимно песни и някои музикално-инструментални творби, най-вече на север по поречието на Дунав, където българо-влашките културни инерференции са дали своя плод, както и в егейска Македония, където подобни интерференции са осъществени между българското и гръцкото население.
- някои наши движения в мизийска фолклорна област, по известна като северняшка, имат аналози при румънците, но там е характерен само и единствено споменатият в предишен мой постинг равноделен тактов размер 2/4-ти.
Изводи:
Ако може да се спекулира в посока външно влияние върху българския език от страна на други народи, членове на балканския езиков съюз, тук това не е възможно по твърде много, очевидни за познавачите причини. Още по-малко може да се говори за славянско такова на ниво битова музикално-танцувална култура. Българина е запазил и доразвил едно културно фолклорно богатство, което не само го отличава от другите балкански и славянски народи, но го прави и уникално световно явление. Разбира се това да се отдава само на влиянието на една или друга етническа компонента в сложния ни етногенезис, не би било сериозно, но така както елита в ПБЦ е задавал политическите, а на по-късен етап и лингвистични и религиозни насоки на държавата, така и обикновения народ е пазел ревностно и развивал специфичната си особеност да се забавлява в ежедневието си от древни времена та до днес!
Редактирано от kuduger-96506 на 23.03.20 09:54.
|