Да, за нас е така. На този етап за нас ще е по-скоро една ценна диверсификация.
Без да се конфронтирам, само един допълнителен поглед!
Като при шофирането, поглеждаме назад в огледалото, оглеждаме се и поемаме с поглед далеч напред, според правилата на движение и възможностите на "возилото".
Допреди 8-9 години икономическите показатели на Франция и Германия бяха равни, да дори на моменти с френски превес. След края на "световната икономическа криза" настъпи съществена промяна. Германия дръпна "рязко на завоя" по една простичка причина на име - Китай и китайски пазар! Значи справянето е не само въпрос на лични способности, но и реално използване на възможности, предимно пазарни.
Сегашното положение, с остра нужда от "фарове за мъгла" в Словакия е чудесно описано в статията. Да, може съкращенията да са незначителни, но са вече причина за размисъл и вглеждане в тенденциите, също посочени в статията.
В бъдеще имаме автомобили с електрическо задвижване и самоуправление, зависещо от информационната среда, нивото на изградената инфраструктура за нея и социалните фактори - образование, правно регулиране, достъп до технологии и финансиране и т.н.
Извод: ако днес започваш производство на автомобил, то той трябва да е електрически, съвместим с 5G (цялостното ти битуване да се регулира в такава среда), съобразен с пазара. Пазара - държава с изградена структура, съответното законодателство, инициативи за разширяване на пазара с възможности и финансиране, достъпност. Отново една дума - Китай! Само те го имат в момента. Ако искаш днес да произведеш такъв автомобил, а утре да го продадеш, можеш да го направиш само в Китай. Иначе клиента ти би платил за слон, за да троши с хобота му лешници.
Втори извод: Европа да изгради същите пазарни условия, САЩ и Канада да го направят, като не само германците, но и французи и англичани да изградят модели и да са пазарно активни. Тогава си по средата и можеш да ползваш географски, не само икономически предимства.
Заключение: Ако WV изберат Турция, то ще е заради по-високата свързаност с Китай. Ще могат веднага да пласират висок обем продукция. Означава, че Европа ще се бави по техни (вън от съмнение, ще са им много точни) разчети.
Ако избере нас, примерно, ще означава, че Европа ще засили темповете си в насоката. Обаче има проблем, най-бързо ще го направи с китайска техника и технология. Пак... Китай! Пак... проблем. Другите, задължителни условия за добър пазар и ползи, не само немски, са САЩ, Канада, UK и... защо не - Русия. Ще има две съвсем различни среди навярно, за ел.автомобили - Западна и китайска. Като да управляваш с ляв или десен волан. Не се знае доколко ще са съвместими. Но пък и за двете е важно да си "препикаят" пазарните пространства отсега.
Изключително трудно за решаване и никакъв смисъл да се бърза. Завода е важно да се направи веднага по възможност, но има риск както по отношение на мястото, така и за каква среда ще е насочена продукцията. Арабите, примерно също нямат още категорично решение. Но голямата въпросителна е все пак Европа. Ние сме пазара с голямото значение. WV ще бъдат ударени и от китайските производители, които са по-напред технологично и инфраструктурно, освен това вече си работят независимо от всеки и всичко. Т.е. по-вероятно Китай да настъпи с обеми и успее с печалби повече от германците. Германците трябва да работят за развитието на Европа и Запада въобще. Инак ще закопаят и нас, с други думи и лично аз бих им "Е..л п....а м...а!" точно в духа на статията.
За съжаление, доказано, лакомията най-често побеждава разума, бил той и немски! Ще видим...
.......................................
Само малко още факти - Съобщението от Германия за фабрика в Измир съвпадна с посещението на Ердоган в Китай.
Турция преди С400 от Русия, доста отдавна си купи китайски далекобойни ракети (нещо си 2000 се казваха) напълно несъвместими с НАТО, отново с протести от САЩ. От години имат съвместни военни обучения, военни разработки, в това число и подписано споразумение за сътрудничество във ... атомната област.
Най-голям търговски обмен Германия има с Китай (макар с отрицателен баланс), после Франция и тогава САЩ. Най-голям спад в износа понастоящем от "търговските войни" Германия има с Турция, следва Франция и после Китай. При все това с най-голям обем е износът за САЩ и постоянно расте, следва износа за Франция и трета Великобритания.
Във всички водещи китайски разработки за ел.автомобил има германско участие, но... ключовите разработки свързани с батериите за тях с технология и всичко си е вече китайска. Датчиците и сензорите, които също са ключови са само внос, американски.
Изглежда в търговско отношение Германия разчита много повече на Изтока, отколкото на традиционните си партньори от Запада. Бъдещо продължение в тази асиметрия ще показва или подсказа за стратегически избор за икономическо развитие на Германия ориентирано на Изток (Китай, Русия, Турция, Иран), не към Запад (Франция, Англия, САЩ, Канада и т.н.). Това вече реално би довело до още по-силен неин икономически растеж за сметка на ЕС. Така ще има два изхода, или Германия плаща "цялата сметка" в ЕС (което тя нееднократно е показала, че не желае да прави), или разпад на ЕС. "Черен сценарии" ако се абстрахираме от всичко друго и гледаме само напред, отчитайки бруталните факти. Част от тях ще е отваряне на "последно поколение" автомобилен завод на германски концерн в Турция, с цел китайски пазари и с китайско сътрудничество. Редактирано от leyte на 06.07.19 12:35.
|