|
Реклама на туризма в България вече се излъчва по 4 европейски телевизии
Четири европейски телевизионни канала вече излъчват рекламни клипове на България като туристическа дестинация - Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel, съобщиха от Министерството на туризма.
Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено. Сега, за да не се изпусне финансирането, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм, допълват от ведомството.
"Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране", коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра си.
"Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", допълни Николина Ангелкова. По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - ръст с около 5%.
"Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", подчерта министърът на туризма.
Четирите телевизии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.
Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм, допълват от министерството. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60% и общ обем от близо 4.5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).
По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 хил. излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.
В момента приключват преговорите с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.
Излъчванията се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Той е на обща стойност от около 2.5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП "Регионално развитие".
Нови правила, но същата игра.
|